I løbet de næste uger bliver mere end 200.000 danskere via sociale medier indbudt til at være med til at fokusere Folkekirkens Nødhjælp i fremtiden.
Det fremgår af en pressemeddelelse fra organisationen.
- Hvad synes du, de vigtigste opgaver er?
- Hvad betyder det for dig, at organisationen hedder FOLKEKIRKENS nødhjælp?
- Hvordan mener du, at Folkekirkens Nødhjælp bedst kan engagere danskerne?
- Er der noget, som gør Folkekirkens Nødhjælp anderledes end andre nødhjælpsorganisationer?
Første gang NGO bruger Facebook
Generalsekretæren har derfor indledt et samarbejde med brandbureauet Stagis, som har doneret gratis arbejdstimer for 250.000 kroner til at undersøge Folkekirkens Nødhjælps DNA og indsamle danskernes forslag gennem Facebook.
Målet er, at skabe en endnu mere fokuseret og slagkraftig hjælpeorganisation. Og som et led i det arbejde vil den traditionsrige organisation bede de mange der bakker op sige frem og få indflydelse.
Det er så vidt vides første gang, at en NGO inddrager Facebook-brugerne så systematisk og i så stort et omfang.