Gå til hovedindhold

Mobile menu

JOB:
Dedikeret, alsidig finansiel administrator til DACAAR’s sekretariat i København

Annoncør

DACAAR

Ansøgningsfrist

Mandag, 14. maj 2018 - 23:55

 

Dedikeret, alsidig finansiel administrator

 

Er du stabil tovholder og alsidig administrator, der trives lige godt med at levere til budgetlægningen, som at være ansvarlig for praktisk mødeforberedelse og booking af rejser? Befinder du dig godt med, at du er en del af et lille sekretariat i København og samtidig indgår i en stor, kompleks humanitær organisation med over 900 medarbejdere i Afghanistan? Har du god økonomi- og regnskabsforståelse og betyder det noget for dig at bidrage til at gøre en forskel for fattige befolkninger i Afghanistan? Hvis ja, så er du måske DACAAR’s nye administrative medarbejder. 

 

DACAAR er en af de førende danske organisationer, der yder bistand til Afghanistan. DACAAR er etableret i 1984 og fokuserer på hjælp til rent drikkevand, landbrugsudvikling, unge og beskæftigelse, udvikling for kvinder og katastrofehjælp. DACAAR har i 2018 en årlig omsætning på ca. 120 millioner kroner.

 

DACAAR består af:

•                          En bestyrelse med 3 danske medlemsorganisationer Dansk Folkehjælp, Ulandssekretariatet og Dansk Afghanistan Komité;

•                          Kontorer i Afghanistan med ca. 900 lokale kollegaer;

•                          Sekretariat i København med 3-4 medarbejdere.

 

Stillingen er en 30 timers stilling med arbejdssted i DACAAR’s sekretariat, Larsbjørnsstræde 3, 1454 København K og med reference til sekretariatschefen. Dine ansvars- og arbejdsopgaver er som følger:

 

Administrativ og finansiel opgaveløsning og rådgivning til DACAAR’s sekretariat i København (80 %)

•                          Rådgivning til sekretariatschefen omkring den daglige administration og finans.

•                          Assistere sekretariatschefen med overvågning af administrative og finansielle procedurer herunder

        udarbejdelse af budget og rapportering på forbrug samt forestå og formidle materiale til regnskabsaflæggelse og revision.

•                          Assistere sekretariatschefen med opfyldelse af vores donorers krav og overblik over deadlines.

•                          I samarbejde med sekretariatschef og ledelse i Kabul udarbejde materiale til bestyrelsesmøder m.v.

•                          Administrere DACAAR’s projekt- og drifts-konti i Danmark herunder overblik over og rapportering på balancer og forbrug.

•                          Ansvarlig for betaling af fakturaer.

•                          Ved sekretariatschefens fravær gennemføre finansielle overførsler til Kabul i overensstemmelse med vedtage retningslinjer.

•                          I samarbejde med sekretariatschefen varetage kontakt til bank, revisorer, udlejer, forsikringsselskaber og andre leverandører.

•                          Ansvarlig for praktisk forberedelse af bestyrelsesmøder, årsmøder, andre møder og begivenheder herunder udsendelse af materiale og

        udarbejdelse af referat.

•                          Ansvarlig for forberedelse af rejser og planlægning af ophold i forbindelse med besøg fra udlandet.

 

Administrativ og finansiel opgaveløsning og rådgivning til DACAAR’s kontor i Kabul (20 %)

•                          Regelmæssig kontakt og støtte til administrations- og finansafdelingerne i Kabul

•                          I samarbejde med sekretariatet og kontor i Kabul assistere i forberedelse og sammenfatning af materiale til årsberetning,

        donorrapportering m.v.

•                          Rejse til kontoret i Kabul i gennemsnit en gang om året i forbindelse med årsmøde og drøftelse af administrative og finansielle løsninger

        i organisationen.

•                          Ad hoc løsning af administrative og finansielle opgaver.

 

Dine kvalifikationer og erfaring

•                          Kontor- og/eller økonomiuddannelse og/eller tilsvarende relevant erfaring

•                          Regnskabsmæssig forståelse herunder erfaring med budgetlægning og budgetopfølgning et krav

•                          Flydende på både dansk og engelsk i skrift og tale et krav

•                          Evne og lyst til at løse mange forskelligartede administrative opgaver

•                          Stærk og solid administrativ baggrund

•                          Stærk til at tage referat både på engelsk og dansk

•                          Erfaring med mødeplanlægning, bookning af rejser m.v.

•                          Viden om donorkrav særligt Danida og ECHO en fordel.

•                          Tilsvarende erfaring fra lignende organisationer og/eller fra arbejde i et udviklingsland en fordel

•                          Mulighed for og lyst til at foretage en årlige rejse til kontoret i Kabul en fordel.

 

Dine personlige kompetencer

•                          Lyst og evne til at samarbejde med kollegaer fra andre kulturer.

•                          Detaljefokuseret, grundig og serviceminded.

•                          Trives med i det daglige at arbejde i et lille sekretariat med 2-3 kollegaer.

•                          Du kan holde styr på mange opgaver på samme tid og evner at prioritere din tid.

•                          Udadvendt, selvstændig, proaktiv og følger opgaverne til dørs.

 

Ansøgning

Din motiverede ansøgning på engelsk samt CV mærket Administrator, skal være os i hænde senest 14. maj 2018. Ansøg via knap/link nedenfor. NB! Azets Insight A/S administrerer rekrutteringen.

Ansøg venligst her:

http://dacaar.org/dk/funktion/pages/jobadvert.php

 

Samtaler forventes afholdt i uge 22 og ansættelse forventes 1. juli eller snarest derefter.

 

Yderligere information fås ved at kontakte sekretariatschef Klaus Løkkegaard på e-mail: [email protected] eller tlf.: 20557978 endvidere på DACAAR’s hjemmeside  www.dacaar.org

 

 

Skriv venligst at du har set jobopslaget på Globalnyt.