Annoncør: Folkekirkens Nødhjælp (FKN)

Ansøgningsfrist: 21/05/2018

Job: Folkekirkens Nødhjælp søger en Finansiel rådgiver og controller med lyst til større mening end bare tal



 
Finansiel rådgiver og controller med lyst til større mening end bare tal

 

 

 
Har du en baggrund inden for økonomi eller regnskab, eller har du ligefrem erfaring med finansiel håndtering af nødhjælpsprojekter? Så er du sikkert et god bud på Folkekirkens Nødhjælps (FKN) nye finansielle rådgiver og controller. Du får en international kontaktflade i Asien, Afrika og Mellemøsten, hvor du arbejder tæt sammen med vores landekontorer og afdelinger i hovedkvarteret. 
 
Som en af vores ti finansielle rådgivere kommer du til at arbejde i International Finance Unit (IFU). IFU er overordnet ansvarlig for den finansielle håndtering af FKN’s hjælpearbejde i udlandet. Vores kernekompetence er kvalitetssikring, kapacitetsopbygning og rådgivning af finansmedarbejdere på vores landekontorer og i hovedkvarteret. Derudover udarbejder vi finansielle retningslinjer og formater, og bistår ved regnskabsaflæggelse til donorer. Vi arbejder i tematisk opdelte teams, og du vil i udgangspunktet blive en del af Audit & Internal Control teamet. Opgaverne kan dog ændre sig over tid, og du må derfor være indstillet på at være fleksibel.

En bred vifte af spændende udfordringer
Som finansiel rådgiver i Audit & Internal Control teamet bliver du en ud af i alt fire specialister, der er ansvarlig for revisionsområdet, som også omfatter budgettering og konsolidering af vores Danida rammebevillinger. Dit arbejdsområde bliver at rådgive og træne vores finansmedarbejdere over hele verden. Du skal være med til at udvikle og forbedre procedurer, retningslinjer og formater på revisionsområdet og sikre, at de overholdes. Du vil få din egen portefølje af projekter, hvor du skal kvalitetssikre projektopsætning og budgetter samt bistå ved monitorering og afrapportering til donoren. Du skal påregne 2 – 8 ugers rejseaktivitet årligt.
 
Regnskabsuddannet med godt overblik
Vi har brug for kandidater, som er uddannet inden for revision eller regnskab. Du har et solidt kendskab til Excel, flair for IT-systemer og et skarpt blik for procesoptimering. Det vil naturligvis være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du har arbejdet med controlling og regnskabsaflæggelse i ulandsbranchen, men det er ikke et krav. Der kan være andre erfaringer, som kan skabe værdi for vores kerneopgave.
 
Vi arbejder i et internationalt miljø, og derfor er det vigtigt, at du har gode engelskkundskaber både mundtligt og skriftligt.
 
Du ser det som en meningsfuld og spændende udfordring at arbejde i en NGO. Vi giver dig muligheden for at arbejde selvstændigt, og du skal derfor selv kunne tage teten. Samtidigt er det vigtigt for os, at du også er god til at samarbejde i grupper og på tværs af afdelinger og kulturer.
 
Vi kan tilbyde
Et job hos os er et vigtigt arbejde blandt gode og engagerede kolleger. Vi tilbyder fleksibilitet i hverdagen i form af flekstid og mulighed for hjemmearbejde. Aflønningen følger relevant overenskomst, tæt på de statslige regler. Vi har en god pensionsordning og 6 ugers ferie/feriefridage. Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer inkl. frokostpause. Forventet tiltrædelse 15. august 2018.
 
Kontakt og ansøgning
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Leder af IFU, Majken Hansen, tlf. 33152800,  e-mail [email protected] eller finansiel rådgiver Jakob Dyhr Zangenberg, tlf. 33152800, e-mail [email protected].
                   
Ansøgningen indsendes via vores hjemmeside www.noedhjaelp.dk/job senest mandag d. 21. maj 2018. Ansøgning, cv samt seneste relevante eksamensbevis skal uploades og kan maksimalt være på 3 mb hver. Vi forventer at afholde 1. samtaler tirsdag d. 29. maj 2018 med forudgående test.
 
Alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
 

Send ansøgning

 

 

Skriv venligst at du har set jobopslaget på Globalnyt.