Annoncør: Folkekirkens Nødhjælp (FKN)

Ansøgningsfrist: 18/12/2016

Job: Folkekirkens Nødhjælp søger Finansiel rådgiver og controller med lyst til større mening end bare tal!



 
Finansiel rådgiver og controller
 
 
 
 
 
Har du en bred baggrund inden for økonomi, eller har du ligefrem erfaring med finansiel håndtering af nødhjælpsprojekter? 
Så er du sikkert et god bud på Folkekirkens Nødhjælps (FKN) nye finans
ielle rådgiver og controller. Du får en international kontaktflade i Asien, Afrika og Mellemøsten, hvor du arbejder tæt sammen med vores landekontorer og afdelinger i hovedkvarteret.  
 
Som en af vores finansielle rådgivere kommer du til at arbejde i International Finance Unit (IFU). IFU er overordnet ansvarlig for den finansielle håndtering af FKN’s hjælpearbejde i udlandet. Vores kernekompetence er kvalitetssikring, kapacitetsopbygning og rådgivning af finansmedarbejdere på vores landekontorer og i hovedkvarteret. Derudover udarbejder vi finansielle retningslinjer og formater, og bistår ved regnskabsaflæggelse til donorer. 

En bred vifte af spændende udfordringer
Som finansiel rådgiver og controller får du en vigtig rolle i at udvikle og forbedre vores finansielle procedurer, retningslinjer og formater samt sikre, at de overholdes. Du vil få ansvar for din egen portefølje af projekter, hvor du skal kvalitetssikre projektopsætning og budgetter, samt bistå ved den finansielle afrapportering til donoren. 
Derudover skal du medvirke til at rådgive og træne vores finansmedarbejdere over hele verden på daglig basis og ved tilsynsbesøg. Du skal påregne 2 – 5 ugers rejse årligt til vores landekontorer.
 
Regnskabsuddannet med godt overblik
Vi har brug for kandidater, som er uddannet inden for revision eller regnskab. Du har selvfølgeligt et solidt kendskab til Excel, flair for IT-systemer og et skarpt blik for procesoptimering.
 
Det vil naturligvis være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du har arbejdet med controlling og regnskabsaflæggelse i ulandsbranchen, men det er ikke et krav. Der kan være andre erfaringer, som kan skabe værdi for vores kerneopgave.
 
Vi arbejder i et internationalt miljø, og derfor er det vigtigt, at du har gode engelskkundskaber både mundtligt og skriftligt.
 
Du ser det som en meningsfuld og spændende udfordring at arbejde i en NGO. Vi giver dig muligheden for at arbejde meget selvstændigt og du skal derfor selv kunne tage teten. Samtidigt er vigtigt for os, at du også er god til at samarbejde i grupper og på tværs af afdelinger og kulturer. 
 
Vi kan tilbyde
Et job hos os er et vigtigt arbejde blandt gode og engagerede kolleger. Vi stiller høje krav til dig, men tilbyder også fleksibilitet i hverdagen i form af flekstid og mulighed for hjemmearbejde. Aflønningen følger relevant overenskomst, tæt på de statslige regler. Vi har en god pensions-ordning og 6 ugers ferie/feriefridage. 
 
Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer inkl. frokostpause. Tiltrædelse snarest muligt.
 
Kontakt og ansøgning
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Leder af IFU, Majken Hansen, tlf. 33152800,  e-mail [email protected], finansiel rådgiver Jakob Dyhr Zangenberg, tlf. 33152800, e-mail [email protected],  
                       
Ansøgningen indtastes via vores hjemmeside www.noedhjaelp.dk/job senest søndag den 18. december 2016. Ansøgning, cv samt seneste relevante eksamensbevis skal uploades og kan maksimalt være på 3 mb hver. Vi forventer at afholde samtaler torsdag d. 5. januar 2017.
 
Alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send ansøgning

 

 

Skriv venligst at du har set jobopslaget på Globalnyt.