Annoncør: Folkekirkens Nødhjælp (FKN)

Ansøgningsfrist: 13/11/2016

Job: Folkekirkens Nødhjælp søger to finansielle rådgivere



 

To finansielle rådgivere

 

 

 
Har du kendskab til de store internationale donorers finansielle krav og retningslinjer, og har du samtidig erfaring med håndtering af nødhjælpsprojekter? Så er du måske Folkekirkens Nødhjælps (FKN) nye finansielle rådgiver på donorområdet. Du får en international kontaktflade, hvor du vil skulle arbejde tæt sammen med vores landekontorer og afdelinger i hovedkvarteret.  
 
Som finansiel rådgiver vil du sidde i International Finance Unit (IFU), som er overordnet ansvarlig for den finansielle håndtering af hjælpearbejdet i udlandet. Vores kernekompetence er finansiel kvalitetssikring, kapacitetsopbygning og rådgivning af finansmedarbejdere på vores landekontorer. Derudover udarbejder vi finansielle retningslinjer og formater, og bistår ved regnskabsaflæggelse til donorer.
FKN søger en finansiel rådgiver til henholdsvis International Donor Advising teamet og Audit & Internal Control teamet.

En bred vifte af spændende udfordringer
 
Som finansiel rådgiver i International Donor Advising teamet bliver du en ud af i alt fire specialister, der kender de store internationale donorers krav og regler på rygmarven, og forstår at få dem til at spille sammen med FKNs egne regler.
 
Som finansiel rådgiver i Audit & Internal Control teamet bliver du en ud af i alt fire specialister, der er ansvarlig for revisionsområdet, som også omfatter budgettering og konsolidering af vores Danida rammebevillinger.
 
Dit arbejdsområde bliver at rådgive og træne vores finansmedarbejdere over hele verden inden for donor- og revisionsområdet, og du skal være med til at udvikle og forbedre procedurer, retningslinjer og formater på området. Du vil få din egen portefølje af projekter, hvor du skal kvalitetssikre projektopsætning og budgetter, samt bistå ved monitorering og afrapportering til donoren. Du skal påregne 2 – 5 ugers rejseaktivitet årligt.
 
Økonomi og/eller regnskabsuddannet med godt overblik
Du er uddannet inden for økonomi eller regnskab og har gerne erfaring fra en lignende stilling, hvor du har arbejdet med internationale donorer som f.eks. USAID, EuropeAid, ECHO, UN eller DFID. Du har erfaring med projektstyring og donorrapportering i ulandsbranchen. Du har et solidt kendskab til Excel, og kendskab til økonomisystemet Maconomy vil være en fordel.
 
Vi arbejder i et internationalt miljø, og derfor er det vigtigt, at du har gode engelskkundskaber både mundtligt og skriftligt.
 
Du er motiveret af og ser det som en spændende udfordring at arbejde i en NGO. Du kommer til at arbejde selvstændigt og skal derfor selv kunne tage teten, men det er vigtigt for os, at du samtidig er god til at samarbejde på tværs af afdelinger og kulturer.
 
Vi kan tilbyde
Et job hos os er et meningsfuldt arbejde blandt gode og engagerede kolleger. Vi stiller høje krav til dig, men tilbyder også fleksibilitet i hverdagen i form af flekstid og mulighed for hjemmearbejde. Aflønningen følger relevant overenskomst, tæt på de statslige regler, vi har en god pensions-ordning og 6 ugers ferie/feriefridage. Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer inkl. frokostpause. Tiltrædelse snarest muligt.
 
 
Kontakt og ansøgning
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Leder af IFU, Majken Hansen, tlf. 33152800,  e-mail [email protected], finansiel rådgiver Anne Katrine de Hemmer Gudme, tlf. 33152800, e-mail [email protected] eller Jakob Dyhr Zangenberg, tlf. 33152800, e-mail [email protected]
                       
Ansøgningen indtastes via vores hjemmeside www.noedhjaelp.dk/job senest søndag den 13. november 2016. Ansøgning, cv samt seneste relevante eksamensbevis skal uploades og kan maksimalt være på 3 mb hver. Vi forventer at afholde samtaler onsdag d. 16. november 2016.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
 

 
 
 
 
Skriv venligst at du har set jobopslaget på Globalnyt.