Annoncør: Caritas Danmark

Ansøgningsfrist: 20/01/2017

Job: FRANSKTALENDE PROGRAMKOORDINATOR TIL CARITAS DANMARKS INTERNATIONALE TEAM



 

FRANSKTALENDE PROGRAMKOORDINATOR

(FAST STILLING)

 

 

 

Vi søger en fuldtidsmedarbejder til vores internationale team. Du bliver en del af teamets fælles opgaveløsning og får selvstændigt ansvar for vores humanitære & udviklingsprogrammer i Sahel.

Vi ønsker en medarbejder med en relevant akademisk baggrund, der:

·         har lyst til, og gerne erfaring med, at arbejde i en kirkelig hjælpeorganisation

·         er optaget af og har erfaring med nødhjælps- & udviklingsarbejde, gerne fra Sahel-området

·         har erfaring med projektkoordinering/projektarbejde

·         har indsigt i hvilke krav, der stilles til organisationer med ramme- og humanitære aftaler med institutionelle donorer

·         er indstillet på et tæt samarbejde med implementerende partnere, herunder rejseaktivitet (op til 60 dage per år)

·         kan påtage sig selvstændigt ansvar for programmerne i Niger og Tchad og bidrage til deres videreudvikling

·         taler og skriver engelsk og fransk flydende

·         er god til at betjene MS Office (Word, Excel, PowerPoint)

·         er god til at formidle projektarbejdet i skrift og tale

·         er top-motiveret og en positiv kollega, der bidrager til fællesskabet og programmernes forbedrede kvalitet

Du får det administrative, økonomiske og faglige ansvar for landeprogrammerne i Niger og Tchad. Blandt dine vigtigste opgaver vil være: Tilsyn med aktiviteterne, kapacitetsudvikling af partnerorganisationerne, samarbejde med lokale revisorer, rapportering og forberedelse af næste års programmer, herunder udvikling af projektforslag.

Du kommer til at arbejde i en alsidig og dynamisk organisation, hvor vi skal kunne svinge mellem de store strategiske linjer og det lille talproblem i den lokale revisionsrapport. Du forventes at indgå i både det danske bistandsmiljø og i Caritas’ internationale netværk.

Caritas er den katolske kirkes humanitære bistandsorganisation.

Vi vil forandre verden! Vi yder langsigtet udviklingsbistand og nødhjælp i en række lande. I Danmark laver vi socialt arbejde og påvirker den politiske dagsorden selv og gennem de organisationer, vi samarbejder med.

Midlerne til arbejdet kommer fra Caritas’ bagland, Udenrigsministeriet og fonde mv.

Vi er del af et globalt fællesskab – Caritas Danmark er stiftende medlem af Caritas Internationalis, der arbejder i over 200 lande og territorier.

Grundlaget for vores arbejde er den katolske kirkes sociallære, som afspejles i vores værdier: Respekt, Fællesskab og Solidaritet.

Vi tilbyder:

·         En mellemstor, international organisation, hvor der er kort fra idé til handling

·         En arbejdsplads med klare værdier og store ambitioner

·         Høj grad af fleksibilitet og mulighed for at tilrettelægge dit eget arbejde

·         Stor personlig indflydelse

Stillingen indebærer rejser i ind- og udland på op til 60 dage om året.

Aflønning følger Caritas’ lønsystem, hvor stillingen aflønnes afhængigt af erfaring inden for intervallet 29.420,25 – 35.074,89 kr. pr. måned.

Hertil kommer Caritas’ obligatoriske pensionsordning på 17,1 pct. af bruttolønnen, hvoraf arbejdsgiver bidrager med 11,4 pct., og lønmodtager bidrager med 5,7 pct.

Ansøgningsfristen er fredag den 20. januar 2017 kl. 12. Forventet tiltrædelse snarest eller senest den 1. marts 2017. Ansættelsessamtaler bliver afholdt den 25. januar 2017, og evt. 2. samtaler vil blive afholdt den 27. januar 2017.

Ansøgning sendes til administrationschef Mariann Uhrlund Due, [email protected].

Vi forventer, at du i din ansøgning skriver hvorfor, du vil arbejde i en organisation, der hviler på det kristne livs- og menneskesyn, og hvilke erfaringer du har hermed. Ansøgere skal endvidere være indstillet på, at der indhentes referencer.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos international teamleder Betina Gollander-Jensen, tlf. 3818 0022.

 

 

Skriv venligst at du har set jobopslaget på Globalnyt.