Tid: 07/10/2017 13:00 til 07/10/2017 17:00

Sted: Oxfam IBIS, Vesterbrogade 2B 1. sal, København V

Arrangør: N/A

Generalforsamling i Oxfam IBIS

Vi skal vælge bestyrelsesmedlemmer, vedtage arbejdsprogram og diskutere økonomi og beretning fra formandskabet om det spændende og anderledes år, vi har haft.

Læs allerede nu formandens beretning

Når den formelle del er færdig, kaster vi os ud i de store diskussioner om, hvordan vi som civilsamfundsorganisation bliver endnu bedre til at engagere folk i globale problemstillinger og bliver endnu flere i bevægelsen af mennesker, der ikke finder sig i fattigdom og ulighed – men gør noget ved det.

Peter Christiansen fra Globalt Fokus vil udfordre os på, hvad civilsamfundets rolle er i Danmark i dag, og hvad de forandringer, vi ser, betyder for måden, vi arbejder og forandrer på som global organisation.

Desuden får vi besøg af et par af vores spanske kollegaer fra Oxfam Intermon, der fortæller om, hvordan de arbejder med frivillige og folkeligt engagement.

Således inspireret kaster vi os ud i mindre workshops, hvor vi sammen på kryds og tværs skaber idéer til, hvordan Oxfam IBIS fremad kan arbejde med at styrke det folkelige engagement, og hvordan vi får folk i tale og skaber handling og forandring her i Danmark, der rykker globalt.

Program 

12.00-13.00: Indskrivning.

13.00-15.00: Generalforsamling – den formelle del. Dagsorden ifølge vedtægterne (dem kan du downloade her):

  1. Valg af dirigent.
  2. Beretning fra Bestyrelsen.
  3. Arbejdsprogram.
  4. Godkendelse af revideret årsregnskab, rapport fra parlamentarisk revisor, fastlæggelse af kontingent og godkendelse af budget for det kommende år.
  5. Indkomne forslag.
  6. Præsentation af kandidater og valg af bestyrelse.
  7. Valg af parlamentarisk revisor og valg af revisor.
  8. Eventuelt.

15.00-17.30: Oplæg og workshops: Oxfam IBIS som medlemsorganisation. Hvordan styrker vi engagement og forankring i Danmark?

18.00: Middag på en restaurant i nærheden for dem, der har lyst.

Tilmelding til generalforsamlingen