Kommunikationsfirma inviterer små-organisationer med til Folkemødet

Laurits Holdt

Det er kommunikationsvirksomheden elbæk strategi & kommunikation der har besluttet at invitere organisationer og NGO’er, der har masser på hjertet men ikke midlerne til at deltage i dette års Folkemøde på Bornholm. Det skriver firmaet i en pressemeddelelse.

Folkemødet finder sted i Allinge 16. – 19. juni.

”Folkemødet handler blandt andet om at bringe nye tanker, erkendelser og dagsordner i spil. Men det forudsætter jo, at andre end de store organisationer også kommer til orde. Derfor har vi besluttet at give plads til dem, der gerne vil, men som ikke har råd til at deltage” siger Frej Elbæk Schjeldal, direktør for elbæk strategi & kommunikation, som står bag tilbuddet.

Konkret fungerer det sådan, at firmaet har en stor kro midt i Allinge, som fra onsdag til lørdag benyttes af virksomhedens egne samarbejdspartnere. Hele søndagen har man holdt fri for egne arrangementer, og låner i stedet lokalerne ud til den gode sag og/eller gode ide.

”Vi håber vi med tiltaget dels trækker nogle spændende ideer og dagsordner til Folkemødet, som ellers ikke ville være kommet. Og så vil vi også gerne sende det signal, at det er vigtigt at de etablerede Folkemødedeltagere husker på, at styrken i Folkemødet netop er, at der er en stor mangfoldighed i de dagsordner der kommer i spil, og det kræver at vi der har de gode rammer også er generøse i forhold til, hvem vi inviterer med ombord,” siger Frej Elbæk Schjeldal.

NGO’er, tænketanke, opfindere eller andre der kunne have lyst til at deltage skal senest 25. marts kontakte elbæk strategi & kommunikation, og så vil man forsøge at skaffe plads til så mange som muligt.

”Vi håber at kunne få plads til 3-5 ekstra aktører, som normalt ikke ville have fundet vej til Folkemødet. Nu er rammerne i hvert fald på plads,” siger Frej Elbæk Schjeldal, der i øvrigt lover at man også næste år vil gentage tilbuddet.