Annoncør: Læger uden Grænser

Ansøgningsfrist: 20/01/2017

Job: Læger uden Grænser søger HR administration officer (20 t/u)



 

HR administration officer (20 t/u)

 

 

Mener du også, alle har ret til lægehjælp? Vil du være med til at sikre et solidt fundament, når vores nødhjælpsarbejdere rejser ud til verdens brændpunkter for yde denne hjælp? Er du klar til at yde en ekstra indsats, når katastrofen rammer? Så skulle du overveje at blive vores nye HR administration officer.

Udsendelse af nødhjælpsarbejdere til verdens brændpunkter

Læger uden Grænsers HR afdeling tæller fem fuldtidsansatte, to deltidsansatte og fem frivillige, og udvides nu med en yderligere deltidsmedarbejder. Vores primære opgave er rekruttering og udsendelse af nødhjælpsarbejdere til verdens brændpunkter, men vi er også ansvarlige for de ansatte og frivillige, der har deres daglige gang på vores kontor på Christianshavn.

Udsendelsesadministration, løn og IT

Som HR administration officer får du to hovedopgaver.

·         For det første – i tæt samarbejde med både frivillige og ansatte – at have ansvaret for den daglige administration ifm. udsendelser, dvs. kontrakter, visumansøgninger, arbejdstilladelser, rejser mv.

·         For det andet at stå for lønkørsler for både udsendte medarbejdere og kontoransatte. Herunder også administration af den samlede lønpakke, fx pensionsaftaler og forsikringsordninger.

En vigtig opgave her i 2017 bliver endvidere at stå i spidsen for implementeringen af et nyt internationalt udviklet HR IT-system.

Endelig vil du løbende samle data til statistikker til brug i Danmark, på nordisk plan og internationalt.

Administrativ tæft, internationalt udsyn og humanitær motivation

For at blive vores nye kollega skal du have erfaring med og interesse for administration, dvs. fokus på detaljen, grundighed og skabelse af overblik falder dig naturligt. Du har endvidere erfaring med lønadministration og interesse for personalejura. Du trives med at arbejde foran en skærm og er superbruger ift. regneark og databaser. Ydermere er kendskab til SAP en fordel.

Måske har du selv arbejdet i udlandet? Du trives i hvert fald i et internationalt miljø og kommunikerer frit på dansk, engelsk, og måske også fransk. Du er fleksibel og god til at tænke ud af boksen, du har let til smil og samarbejde, og er samtidig initiativrig, selvkørende og effektiv, når katastrofen rammer ude i verden.

Du har ikke nødvendigvis erfaring fra NGO-verden, men du tror på de humanitære principper og ønsker at arbejde for Læger uden Grænsers sag. Som administrationsmedarbejder betyder det, at gennemsigtighed og effektiv anvendelse af vore midler er dine primære pejlemærker.

Nysgerrig?

I overensstemmelse med Læger uden Grænsers lønpolitik er den månedlige bruttoløn ca. 16.700 kr. plus 10% arbejdsgiverbetalt pension.

De 20 timer forventes spredt over minimum fire ugentlige arbejdsdage i tidsrummet 9-17.

Forventet startdato: 1. marts 2017.

For yderligere spørgsmål kontakt venligst afdelingsleder Merete Engell, 41 777 405, eller HR Administrator Gedske Messell, 41 777 422.

Klar til at gøre en forskel?

Send venligst din motiverede ansøgning samt CV til [email protected] senest d. 20. januar 2017. Vi læser ansøgninger løbende og planlægger samtaler i uge 4.

 

 

 

Skriv venligst at du har set jobopslaget på Globalnyt.