Gå til hovedindhold

Mobile menu

JOB:
Red Barnet søger en finansiel koordinator

Annoncør

Red Barnet Danmark

Ansøgningsfrist

Torsdag, 14. juni 2018 - 23:59

 

Finansiel koordinator, ØKONOMI / Business Finance

 

Red Barnet søger en finansiel koordinator til rollen som husets sparringspartner. Kan du levere analyser og budgetopfølgning på større internationale projekter i høj kvalitet?  Har du stærke kommunikative evner og er det nemt for dig at danne et godt overblik – og bibeholde det i pressede situationer? Hvis du også har lyst til at gøre en afgørende forskel for udsatte børn, så er du et godt bud på Red Barnets nye finansielle koordinator.

 

ØKONOMISK ANSVARLIGHED, DER GØR EN FORSKEL

Du vil blive en del af Red Barnet, som er medlem af en af verdens største uafhængige børnerettighedsorganisationer, der arbejder for de mest udsatte børn både i Danmark og i resten af verden. Vores Økonomiafdeling er organiseret i tre sektioner med 20 medarbejdere i alt. Vi er i Økonomiafdelingen påbegyndt en spændende rejse for at sikre stadig fokus på effektive processer, godt teamwork og engagement i afdelingen. Vi søger en kollega, med et øje for forbedringer, der forstår værdien af en fælles holdindsats, til at ledsage os.  

Vi tilbyder et selvstændigt, fleksibelt og meningsfuldt job med stor indflydelse på organisationen, samt muligheder for personlig og faglig udvikling blandt dygtige medarbejdere og gode kolleger.

 

DU VIL

Du vil i funktionen som finansiel koordinator stå for at koordinere og rapportere Red Barnets større bevillinger såsom Danidas rammebevilling og partnerskabsaftale, og derved vil du også få en rådgivende og koordinerende rolle i forhold til økonomikontorets controllere og projektansvarlige, samt relevante ledere i international afdeling. Den løbende opfølgning kraver tværgående analyser, støtte til budgetlægning og opfølgning, og besvarelse af diverse spørgsmål fra husets interessenter i relation til projekter, donorkrav mv.

 

Mere specifikt vil du arbejde med:

Finansiel rapportering til donorer

  • ansvar for finansiel rapportering og kvalitetssikring af data ved rapportering.  
  • arbejde tæt med relevante afdelinger i huset og de projektansvarlige controller, hvor du vil rådgive og give det finansielle overblik, så de rigtige beslutninger træffes. I rollen vil der være opfølgning på tidligere aftaler, budgetlægning og løbende budgetrevisioner, og analyser af eventuelle ændringer.
  • få ansvar for udarbejdelse af den finansielle rapportering til donorer, herunder kvalitetssikring af reviderede regnskaber og revisionsberetninger.

Finansiel monitorering

  • ansvar for den finansielle monitorering og budgetopfølgning på projekter i international afdeling.
  • bruge dit solide kendskab til Excel og flair for IT, til at udarbejde relevante økonomiske analyser, konsekvensberegninger mv.
  • løbende besvarer spørgsmål fra international afdeling og økonomikontorets controllere.

 

Procesoptimering og løbende udvikling

  • I samarbejde med sektionens anden koordinator og sektionslederen skal du sikre den fortsatte udvikling af økonomistyringen på særligt programområdet. 
  • Holde sig løbende opdatereret på donorkrav og sikre, at disse bliver fulgt på det finansielle område
  • Løbende at udvikle og forbedre relevante processer, herunder dokumentation efter behov.

 

­­DIN PROFESSIONELLE & PERSONLIGE PROFIL

Vi forventer at vores nye kollega har følgende kvalifikationer og erfaringer:

  • Relevant økonomisk uddannelse
  • Solid -erfaring som controller, helst indenfor NGO-branchen
  • Solid erfaring med økonomisk rapportering til Danida, ministerier og EU.
  • Superbruger Excel, med erfaring med pivottabeler og Microsoft Dynamics Nav, eller lignende systemer.
  • Dokumenterede resultater ved selvstændigt arbejde med analyser af komplekse datasæt.

 

Du har stærke samarbejdsevner, samt bidrager og deler egen viden og erfaring, og er i stand til at kommunikere klart og præcist til forskellige samarbejdspartnere. Du er analytisk og logisk tænkende og arbejder struktureret og bevarer overblikket i hektiske situationer.

 

VILKÅR & REKRUTTERINGSPROCES

Løn- og ansættelsesforhold iht. gældende overenskomst mellem Red Barnet og AC-organisationerne. Ansættelse i en AC stilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Tiltrædelse 1. august 2018.

Ansøgningsfristen er torsdag d. 14. juni kl. 24:00.  Interviews forventes afholdt d. 19. og 22. juni, men vær opmærksom på at vi gennemgår ansøgningerne og holder samtaler løbende.

 

Vær opmærksom på at vi ikke modtager ansøgninger uden om vores rekrutteringssystem.

 

Ansøg venligst via det følgende link

 

Ansøg

   

KONTAKT

For yderligere information er du velkommen til at kontakte sektionsleder Thomas Wikkelsø på [email protected].

 

Red Barnet arbejder i Danmark og flere end 120 andre lande. Vi redder børns liv. Vi beskytter og styrker dem. Vi kæmper for deres rettigheder. Vi er Save the Children – verdens førende uafhængige organisation for børn. 

Red Barnet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. Vores fokus på at beskytte børn mod overgreb er også afspejlet i vores rekrutteringsproces. Ønsker du at arbejde for os, er du forpligtet til at følge vores interne børnebeskyttelsespolitik.

 

Skriv venligst at du har set jobopslaget på Globalnyt.