Gå til hovedindhold

Mobile menu

JOB:
SOS Børnebyerne søger ny kommunikationschef, der vil kæmpe for verdens udsatte og forældreløse børn

Annoncør

SOS Børnebyerne

Ansøgningsfrist

Søndag, 12. august 2018 - 23:55

 

Kommunikationschef

 

 

 

En af de største internationale organisationer på det danske privatmarked søger ny kommunikationschef.

Som kommunikationschef hos SOS Børnebyerne kommer du til at arbejde for en stærk sag, sammen med dygtige og ambitiøse kolleger, globalt og i Danmark. Du skal gennem en modig og gennemsigtig kommunikation skabe Danmarks bedste og mest troværdige børneorganisation. Og så skal du forene mål for bundlinjen med menneskelig motivation og traditioner med kreative løsninger.

SOS Børnebyerne har de seneste år oplevet stor tilgang af støtter og skal fremover sikre fortsat vækst til fordel for verdens mest udsatte børn. Vi søger derfor en kommunikationschef, der kan tage ansvar for at drive de kommunikationsopgaver, der er helt afgørende for, at vi kan hjælpe flere børn bedre. Vi vil engagere danskerne i de nye verdensmål og samtidig gentænke relationen mellem giver og modtager i en ny digital kontekst.

Om jobbet

Kommunikationschefen er en del af SOS Børnebyernes øverste ledelse med reference til direktøren. Du får det overordnede ansvar for den samlede linje i vores kommunikation til danskerne om SOS Børnebyernes arbejde for verdens udsatte og forældreløse børn. Samtidig får du det daglige ansvar for den faglige og personalemæssige ledelse af kommunikationsafdelingen.

Dine primære arbejdsopgaver vil blive:

  • Sikre faglig- og personaleledelse i afdelingen
  • Tage del i den strategiske ledelse samt indgå i ledergruppen
  • Nyudvikle vores positionering og revidere vores kommunikationsstrategi
  • Sikre kommunikation til beslutningstagere og vigtige interessenter
  • Kvalificere organisationens salgs- og fastholdelseskommunikation både til faddere, virksomheder og fonde
  • Du vil blive en aktiv del af en transformationsproces på det digitale område.

Baggrund og kvalifikationer

For at få succes i stillingen, er det en forudsætning, at du har dokumenteret ledelseserfaring på afdelings- eller chefniveau. Du skal kunne balancere en afdeling, der både er leverandør til andre afdelinger og samtidig har ansvar for egne opgaver. Derudover forventer vi, at du har:

  • Relevant faglig uddannelse inden for kommunikation
  • Erfaring med strategiudvikling og -implementering
  • Dokumenteret erfaring med digital kommunikation, inklusiv kommunikation rettet mod givere og donorer – private, virksomheder og fonde
  • Erfaring med identifikationskommunikation og positionering
  • En udviklet forståelse for politisk kommunikation og interessevaretagelse
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring fra lignende organisationer

SOS Børnebyerne tilbyder

Vi tilbyder et job i en international børneorganisation i stærk udvikling. Gennem det sidste årti er SOS Børnebyerne vokset, så organisationen i dag er en af danskernes foretrukne humanitære internationale organisationer.

Vi har en udpræget samarbejdskultur og et spændende, positivt arbejdsmiljø, båret af medarbejdere med høj faglighed, stor kompetence og ønske om at gøre en ekstraordinær forskel i børns liv.

Du får det ledelsesmæssige ansvar for en afdeling af kompetente og engagerede medarbejdere, der sætter en ære i at samarbejde på tværs af hele organisationen. Derudover bliver du en del af et ambitiøst lederteam, der vægter organisationens nationale og internationale mål højt og som altid står parat til at sparre med kolleger og medarbejdere.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er til besættelse snarest muligt.

SOS Børnebyerne aflønner efter kvalifikationer på et branchesammenligneligt niveau.

Du skal forvente ca. 3-4 ugers rejseaktivitet om året.

Vil du vide mere

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte direktør Mads Klæstrup Kristensen på telefon +45 20256789. Grundet ferietid er det bedste at sende en sms, så vil du herefter blive ringet op hurtigst muligt. Om muligt bedes du kun kontakte direktøren den 20. juli 2018, 30. juli 2018 eller fra den 6. august 2018.

Alternativt kan du sende en mail på [email protected].

Ansøgning

Deadline for ansøgning og CV via nedenstående link er den 12. august 2018.

 

Ansøg her:

https://ssl.ohrms.com/application.asp?id=275284

 

Vi forventer at afholde 1. og 2. samtaler i uge 34 samt at benytte personlighedstest i rekrutteringsprocessen.

Vi gennemgår ansøgninger løbende og forbeholder os retten til at afslutte ansættelsesprocessen, når vi har fundet den rette kandidat.

 

 

Skriv venligst at du har set jobopslaget på Globalnyt.