Den 19. marts oprettede Red Barnet en ny telemarketingafdeling, hvor et hold af phonere i aftentimerne ringer ud til medlemmer, faddere, bidragydere, koordinatorer og tidligere indsamlere, fremgår det af organisationens seneste nyhedsbrev torsdag.
Telemarketingafdelingens hovedopgave er at informere om Red Barnets projekter og muligheden for at støtte arbejdet for udsatte børn verden over.
– Vi har primært valgt at benytte os af denne slags fundraising for at øge støtten til Red Barnets arbejde for udsatte børn i både Danmark og i udlandet, siger generalsekretær i Red Barnet, Mimi Jakobsen.
– Herudover viser det sig, at det er en god måde at komme i kontakt med Red Barnets medlemmer og tidligere frivillige på. Og eftersom vi stadig har brug for flere hjælpende hænder i forbindelse med årets landsindsamling (i september, red.), arbejder telemarketingafdelingen også på at skaffe nye indsamlere og koordinatorer, anfører Mimi Jakobsen.
Har man spørgsmål om Red Barnets arbejde kan man maile til [email protected]