Dansk Ungdoms Fællesråd (DUF) søger ny generalsekretær til udfordrende og spændende topjob i den danske foreningsverden, hedder det i en pressemelding mandag.
DUF er paraplyorganisation for ca. 70 frivillige børne- og ungdomsorganisationer. DUF er samtidig et værdifællesskab, der bygger på demokrati, ansvar, respekt, tolerance, engagement og åbenhed over for omverdenen.
DUF er en alsidig organisation, der engagerer sig på mange felter både nationalt og internationalt. Medlemsorganisationerne er omdrejningspunktet for aktiviteterne. DUF står over for 3 større udfordringer, som generalsekretæren skal være med til at løse:
– at skærpe DUFs rolle som aktiv fortaler for det frivillige foreningsliv og som central aktør på børne- og ungdomsområdet,
– at styrke dialogen og samarbejdet mellem DUF og medlemsorganisationerne, og
– at videreudvikle DUF som en moderne og innovativ organisation.
Profil
Vi søger en leder.
Generalsekretæren har det overordnede personaleansvar for sekretariatets godt 20 ansatte. Vi forventer derfor, at du sammen med afdelingslederne kan motivere og samle personalet om de opgaver, der skal løses. Samtidig forventer vi, at du spiller en aktiv personalemæssig rolle for alle medarbejdere.
Som generalsekretær vil du også skulle være med til at videreudvikle DUFs interne organisation.
Vi søger en person med overblik.
Generalsekretæren skal kunne overskue en organisation, hvor der er mange bolde i luften samtidig, og nemt kunne orientere sig i DUFs mangeartede virksomhed. Du skal kunne binde organisationen sammen og skabe sammenhæng mellem medlemsorganisationer, den politiske ledelse, aktive frivillige i DUF og sekretariatet.
Vi søger en person med politisk tæft.
Generalsekretæren skal kunne begå sig i mange sammenhænge og forstå at spille aktivt med inden for DUFs arbejdsområder. Du skal forstå og kunne agere i et politisk miljø, hvor der fra den politiske ledelses side forventes en aktiv sparringspartner og en solid rådgiver. Vi forventer desuden, at du har gode forhandlingsevner og stor gennemslagskraft, når DUFs interesser skal varetages.
DUF er et ungt miljø, der er præget af stor mangfoldighed hos såvel frivillige som ansatte. Du skal være indstillet på en omfattende mødevirksomhed også uden for normal arbejdstid. Til gengæld opbygger du et stort netværk og får et godt afsæt for din videre karriere.
Arbejdsområder
Generalsekretæren har det administrative ansvar for DUFs daglige drift. Opgaverne omfatter bl.a.:
– Ledelse af DUFs sekretariat med personaleansvar for ca. 20 ansatte
– Det overordnede økonomiske ansvar for DUF med en årsomsætning på 15 – 20 mio. kr. Hertil kommer ansvaret for fordeling af 110 – 120 mio. kr. årligt fra tipsmidlerne til ungdomsformål
– Sekretær og sparringspartner for DUFs styrelse og forretningsudvalg
– Kontakt til DUFs medlemsorganisationer og samarbejdspartnere
– Forhandlinger med offentlige myndigheder og andre organisationer
Tiltrædelse
1. oktober 2005 eller snarest derefter.
Løn
Lønnen fastsættes ved individuel forhandling. Ansættelsen vil ske på åremålskontrakt i 4 år med maksimalt 2 års forlængelse. Der er en gensidig prøvetid på 6 måneder.
Ansøgning
Ansøgning vedlagt curriculum vitae sendes til Dansk Ungdoms Fællesråd, Postboks 2000, 2100 København Ø. Ansøgningen skal være DUFi hænde senest onsdag den 17. august kl. 12. Alle ansøgninger vil blive behandlet fortroligt.
Yderligere oplysninger fås hos DUFs formand Jeppe Bruus Christensen på telefon 26 85 69 04 eller konstitueret generalsekretær Anders Christensen (fra den 8. august) på telefon 39 29 88 88.
Læs også “Stig Fog fratrådt som generalsekretær i DUF” under rubrikken Dansk bistand i menuen ude til venstre, dato 07.06.05.