Af Fakri Aldin Koleilat
medarbejder i CARE Danmark
CARE Danmark ønsker konstant en bedre kommunikation med sine medlemmer og omverdenen, og derfor er (medlemsbladet) CARE Nyt nu forbedret.
Det nye medlemsblad er kun første skridt i en fornyelsesproces, som CARE Danmark er i gang med på kommunikationsområdet. Snart vil man også kunne se en relancering af hjemmesiden.
CARE Nyt bliver fremover et 20 sider langt magasin, der udkommer 5 gange om året og giver overblik og holder medlemmerne opdateret om projekterne ude i verden.
Gennem spændende og engagerede fortællinger får du altid seneste nyt fra CARE Danmarks brændpunkter.
Ole Bisleth, kommunikationschef i CARE Danmark, giver her sin vurdering af det nye format:
Hvorfor får Care Nyt nu en mere magasinlignende karakter?
– Vi forsøger at koble avisformatet med magasinets fordele. Vi fastholder den “billige” papirkvalitet, men strammer op på lay-out og den journalistiske vinkel, fordi vi ønsker at give vore læsere hurtig, aktuel og skarp kommunikation, hvor vi samtidig skaber synergi mellem CARE Nyt og hjemmesiden.
Er du bange for, at det nye “polerede” format vil skræmme nogle af læserne væk?
– Jeg tror ikke, at vi skal undervurdere vore læsere. Tiden, hvor man forbandt u-landsorganisationers publikationer med en sprit-duplikator, er forbi. Vore læsere er vant til, og kræver, et læsevenligt layout. Det vil vi naturligvis leve op til.
Bliver det dyrere at administrere?
– Nej, tværtimod. Rent faktisk er der med det nye format tale om en markant besparelse, primært på trykkeomkostninger og portoudgifter.
Hvad kommer den største forskel til at være?
– Pladsmæssigt er der overensstemmelse mellem den gamle og nye udgave. Vi vil dog udnytte pladsen anderledes. Vores stil bliver præget af storytelling og en mere markant billedanvendelse end tidligere. Vi vil gerne tale til følelserne med vores blad, og vi vil samtidig være troværdige.
– De dybdeborende, faglige eller akademiske artikler vil man fremover primært kunne finde på vores hjemmeside.
– Jeg tror, vore støtter sætter pris på, at vi primært bruger vores ressourcer i felten, og i bladet giver det fornødne og relevante overblik. Samtidig kan medlemmerne på hjemmesiden få hurtig adgang til de længere fagartikler, slutter Ole Bisleth.
Læs mere på www.care.dk