A Key for Change – Fashion og nødhjælp

Forfatter billede

Oversvømmelserne, der ramte Pakistan sidste år, blev af FN betegnet som den værste humanitære katastrofe nogensinde.

Prominente navne fra modebranchen og “A Key for Change”-kampagnen er derfor gået sammen om at rejse penge til Ingeniører Uden Grænser (IUG)s arbejde i Pakistan. Missionen er at sælge nøglehalskæder og derigennem bygge 200 huse til hjemløse familier, fremgår det af en pressemeddelelse fra IUG mandag.

Nøglesmykkerne, der koster 263 kr., er produceret i Pakistan og designet på baggrund af en autentisk pakistansk husnøgle. Nøglerne er unisex og fremstillet i 999 eksemplarer. Hver nøgle er indgraveret med sit eget nummer, som skal understrege, at hvert køb gør en forskel.

Smykket kan købes i This Issue/Shft store & gallery Blågårdsgade 14 i København, og online på Artrebels.com fra 2. februar.

A Key for Change kampagnen er opstået på baggrund af 3 specialestuderende fra Roskilde Universitet, der ønskede at lave en kampagne i deres speciale.

De hørte om Ingeniører Uden Grænser igennem en fælles kontakt i “SupportPakistan”, og har siden slutningen af september 2010 arbejdet på at fremskaffe penge til Ingeniører Uden Grænsers arbejde i det asiatiske land.

Et vigtigt delmål med A Key for Change kampagnen har fra start været at brande og markedsføre Ingeniører uden Grænser`s indsats over hele verden.

Alle, der har været engageret i A Key for Change, har arbejdet ulønnet. Der er hverken brugt penge på løn, administration, marketing eller reklamer. Alle indkomne beløb går dermed til bygning af huse til de berørte familier.

Man kan blive en del af kampagnen eller læse mere på: facebook.com/aKeyForChange

Yderligere oplysninger om kampagnen hos:
Simon Caspersen 60 62 32 75
eller Kiana Meraji 60 89 67 77

Man kan læse mere om Ingeniører uden Grænser på www.iug.dk eller kontakte sekretariatsleder Christina Hennings, tlf. 60 89 44 06