Den danske organisation Maternity Foundation har på blot en uge indsamlet næsten 25.000 dollars til udviklingen af The Safe Delivery App, som via en mobiltelefon kan være med til at redde en mors liv i Afrika.
[video:https://www.youtube.com/watch?v=dke1ntMNBdw width:450]
Se en demonstration af app’en i videoen.
Maternity Foundation er en dansk udviklingsorganisation, der arbejder for at redde mødres og nyfødtes liv i Afrika i forbindelse med graviditet og fødsel. Siden 2010 har vi haft H.K.H. Kronprinsesse Mary, en passioneret forkæmper for kvinders og mødres rettigheder, som protektor.
Maternity Foundation har – som en af de første danske udviklingsorganisationer – lanceret en international crowdfunding-kampagne, skriver organisationen i en pressemeddelelse.
”Vi har valgt denne anderledes måde at fundraise på, fordi det afspejler nyskabelsen i det produkt, som vi indsamler midler til: The Safe Delivery App; et banebrydende mobilt læringsværktøj, som kan redde mødres og nyfødtes liv i Afrika i forbindelse med graviditet og fødsel. App’en bliver udviklet af Maternity Foundation i samarbejde med førende forskere fra Københavns Universitet og Syddansk Universitet,” skriver organisationen i en pressemeddelelse.
App’en vil blive udbredt i partnerskab med store NGO’er, FN-organisationer og regeringer.
Maternity Foundation har pt. indgået aftale med Røde Kors, som vil bruge app’en i deres sundhedsprogram. Der er ligeledes dialog med UNICEF Innovation om et partnerskab på tværs af en række østafrikanske lande.
Men det forudsætter, at organisationen kan tilbyde en færdigudviklet app, der kan udbredes frit tilgængeligt.
Målet er at indsamle 100.000 dollars, så organisationen i begyndelsen af 2015 kan have en færdigudviklet app klar til implementering på tværs af Afrika.
Kampagnen har allerede fået stor og bred opbakning fra både danske og internationale støttere, herunder også fra de danske virksomheder Foss A/S og NREP, som ser kampagnen som en anderledes og fleksibel CSR-investering.
Crowdfunding-kampagnen finder sted på den globale platform Indiegogo og løber frem til d. 10. december. Kampagnen findes på dette link: http://igg.me/at/maternity
For mere information, kontakt venligst:
Anna Frellsen, CEO – tlf. 22 78 84 81, email [email protected]
Lise Knudsen, kommunikationsansvarlig – tlf. 22 11 70 52, email [email protected]