Morten Langager har indtil nu været direktør for kommunikation og marketing i landets største IT-virksomhed, KMD.
Han kom til KMD i 2010, hvor han er direktør for bl.a. kommunikation, marketing, public affairs, CSR og KMD Analyse.
Danske Medier har jagtet en ny direktør, efter Ebbe Dal for fire måneder siden annoncerede sin tilbagetrækning til pensionstilværelsen efter 25 år på posten.
Den nye 46-årige admin. direktør er uddannet fra Journalisthøjskolen i Århus i 1999. Under ansættelsesforløbet er der lagt vægt på hans erfaring med digital transformation fra IT-branchen samt arbejde med digital transformation, erhvervsliv og interesseorganisationer.
Morten Langager har tidligere været kommunikationschef og politisk rådgiver for den konservative politiker, Lene Espersen, i henholdsvis justitsministeriet, økonomi- og erhvervsministeriet og udenrigsministeriet. Se også https://dk.linkedin.com/in/morten-langager-43328454
Bestyrelsesformand for Danske Medier samt admin. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Ørskov, er sikker på, at valget af brancheorganisationens nye direktør er det rigtige i en tid med digital omstilling og stigende konkurrence:
“Hans meritter på de områder er second to none, og da han oven i købet har en stærk publicistisk forståelse og også har arbejdet med analyse, har vi vi fundet det perfekte match til de kriterier, vi har stillet op,” siger Ørskov til MediaWatch.