Fødselaren begyndte som lærling i Rederiet A.P. Møller i 1960 og indledte dermed en 39-årig karriere i rederiet, herunder den ærefulde stilling som hr. Møllers personlige assistent.
I midten af 1970erne blev Jacobs en del af det team, der opbyggede Maersk Lines containeraktiviteter og lagde grunden til dét, der i dag er verdens største containerrederi.
Som direktør blev han snart kendt som Mr. Maersk Line, men i 1990 blev han Managing Director for Maersk Company U K, hvorefter karrieren fortsatte i A.P. Møller Singapore og engagementer i flere områder i Asien.
I 1999 blev han øverste chef for det singaporeanske nationalrederi NOL, men blev afskediget i utide – se https://finans.dk/artikel/ECE4198597/Flemming-Jacobs-f%C3%A5r-18-mio.-kr./?ctxref=ext
Derefter valgte han som 60-årig at indlede en ny international karriere indenfor bestyrelsesarbejde, herunder Panma-kanalen, som Maersk-skibene flittigt benytter.
Frem til 2016 var Flemming Jacobs generalsekretær for Danish Maritime Forum og har senere været med til at stifte Global Maritime Forum. Mere på https://www.globalmaritimeforum.org
Han tilbringer i den forbindelse fødselsdagen i Hong Kong, hvor organisationens første topmøde finder sted – se også https://shippingwatch.dk/Rederier/article10910149.ece
Han kunne sidste år fejre guldbryllup med hustruen Ing-Marie. Parret har døtrene Camilla i Danmark og Pia i England, samt børnebørnene Andreas og Thomas. Her er hovedpunkterne i fødselarens lange maritime karriere – https://dk.linkedin.com/in/flemming-jacobs-4250823