Danske Sunquick køber stort kinesisk selskab

brian-lin_2
Forfatter billede

Den danske drikkevarevirksomhed Co-Ro, som blandt andet står bag SunQuick og Sun Lolly-mærkerne, har købt det kinesiske selskab JKD, der inden for catering i Kina har eneretten til Huiyuan, som er et af Kinas førende juicemærker. Det skriver Co-Ro i en pressemeddelelse. Det er selskabets første opkøb i udlandet, og forventningen er, at det skal realisere virksomhedens vækstplaner uden for de danske grænser.

Opkøbet skal accelerere selskabets salg på det kinesiske marked og øge Co-Ros omsætning med 30 procent allerede fra næste år.

“Co-Ro arbejder strategisk med at skabe vækst på tværs af markederne i Asien. Vi har været til stede i Kina i mere end 30 år, og selvom det hører til sjældenhederne, at danske virksomheder køber op i Kina, var overtagelsen af JKD et oplagt skridt for os. Der er stor efterspørgsel efter vores produkter blandt kineserne, og nu får vi mulighed for at komme endnu bredere ud, blandt andet fordi vi gennem opkøbet får adgang til ca. dobbelt så mange salgssteder i Kina,” udtaler Søren Holm Jensen, adm. direktør for Co-Ro, i meddelelsen.

SunQuick-brandet er det største internationale juicebrand i den kinesiske hotel- og restaurationsbranche, skriver Co-Ro, som forventer at opkøbet af JKD både vil styrke væksten for Sunquick og Huiyuan-mærkerne i Kina.