”We want to help you but we want to own you”. Beskeden er tydelig. Den er en del af provokunstneren Kristian Hornsleths ”The Village Project”.
Projektet kan man tænke om hvad man vil. Men de fleste kender til ”The Village Project”, som har skabt opmærksomhed og sat mange sind i kog.
Opmærksomhed, synlighed og flere engagerede er netop hovedformålene med ”Der skal folk til” kampagnen, som medlemsorganisationerne i Projektrådgivningen gennemfører i 2007-2008.
På lørdag den 1. september skydes den interne mobilisering i gang med en workshop for medlemsorganisationerne i Projektrådgivningen. Workshoppen foregår i det indre København, og igennem en række spændende poster vil vi reflektere over vores udtryk i forbindelse med kampagnen, vore forventninger til Projektrådgivningen, de spændende historier fra vores organisation og den vinkel vi skal have på historierne for at formidle dem til det brede publikum.
På vejen gennem København besøger vi bl.a. CKU – Center for Kultur og Udvikling og hører om koblingen mellem kultur og udvikling.
Vi skal besøge O3V – Oplysningscenter om den 3. Verden, og høre om interaktiv formidling og den gode historie. Vi skal besøge en journalist, der fortæller om de interessante vinkler på vore mange historier og hvordan vi sælger dem.
Vi skal forbi Projektrådgivningen (som har lånt lokaler i dagens anledning) og diskutere, hvad vi forventer af Projektrådgivningen i forbindelse med kampagnen.
Endeligt skal vi besøge Gallery Poulsen, hvor Kristian Hornsleth fortæller om budskaber og provokation, og vi skal diskutere grænser og formidling af vores budskab. Efter de mange poster er der en fælles opsamling og afrunding.
Yderligere oplysninger hos kampagnekoordinator Nicolai Houe ([email protected]) på telefon 86 12 03 42 eller se den midlertidige hjemmeside www.derskalfolktil.dk
Se også omtalen i u-landsnyts kalender under dato 01.09.07.