Filmfestival samarbejder med Irma

Hedebølge i Californien. Verdens klimakrise har enorme sundhedsmæssige konsekvenser. Alligevel samtænkes Danmarks globale klima- og sundhedsindsats i alt for ringe grad, mener tre  debattører.


Foto: Kevin Carter/Getty Images
Redaktionen

Copenhagen International Film Festival (IFF), der bl.a. bringer film fra Den 3. Verden til Danmark, kan præsentere Irma som sin nye officielle partner, 4 måneder før afvikling af årets festival 21. september – 1. oktober.

Dagligvarekæden har netop indgået en 3-årig aftale med festivalen og bliver dermed dens største private partner. Den direkte økonomiske støtte menes at ligge i omegnen af en halv million kr. om året.

Irma har også råd til det. Resultatet for 2005 var det bedste i kædens 119-årige historie, og det humanitære bagland er i orden. Irmas admin. direktør, Alfred Josefsen, er således næstformand for UNICEF Danmarks bestyrelse.

I sine 3 års levetid har Copenhagen IFF lagt et stort arbejde i at udvikle en stærk og attraktiv kommunikations og eventplatform, hedder det på festivalens website. I år valgte Copenhagen IFF at samarbejde med sponsorbureauet SponsorPeople for at finpudse det strategiske arbejde med erhvervslivet. Det har skabt øget interesse hos store danske virksomheder.

Copenhagen IFFs marketingschef Richard Georg Engström: – For Filmfestivalen er det opmuntrende at se at vores strategi giver så gode resultater. Vi glæder os meget til samarbejdet med Irma og over at andre virksomheder har fået øjnene op for de unikke muligheder som en international filmfestival på dansk grund kan tilbyde.

– Vi oplevede fra første kontakt et stort sammenfald i Irmas og Copenhagen IFFs værdier og målgruppe, siger Irmas Marketingchef Mette Dyhr og lægger til:

– Selv om vi repræsenterer 2 forskellige brancher, har vi begge en mission om at bidrage til kvalitetsoplevelser. For Irma har det desuden været afgørende at udnytte synergien til glæde for både vores kunder og medarbejdere.

Samarbejdet mellem Irma og Copenhagen IFF er bredt funderet, i det der udover økonomisk engagement er tale om, at Irma involveres aktivt under filmfestivalen. Bl.a. vil være muligt at købe Filmpas til festivalen og få den gratis programavis i Irmas 71 butikker og Irmas varer vil blive serveret til en række af filmfestivalens events.

Desuden vil Copenhagen IFF i løbet af festivalen arrangere specielle filmvisninger for Irmas personale.

– Fra den første workshop mellem Copenhagen IFF og Irma er der arbejdet struktureret på, at skabe værdi for begge parter. Og Irmas professionelle og innovative tilgang til hele projektet har virkelig givet Copenhagen IFF en meget spændende samarbejdspartner, siger Thomas Badura, partner i SponsorPeople.

Ønsket om at udnytte filmfestivalen som kommerciel platform er ikke kun begrænset til virksomheder. Også Copenhagen Screenings, filmfestivalens markedsplads, forventes at tredoble antallet af internationale filmkøbere i forhold til 2005, hvor det løb af stabelen for første gang.

At den danske filmbranche tror på filmfestivalens kommercielle potentiale er tydeliggjort af at Lars Von Trier har valgt at have verdenspremiere på sin næste film, ”Direktøren for det hele”, på filmfestivalens åbningsaften.

Kilde: www.copenhagenfilmfestival.dk