Siden 2006 har Alfred Josefsen været bestyrelsesformand for UNICEF Danmark, og nu er han nok engang blevet valgt til posten. Det skriver UNICEF i en pressemeddelelse.
”UNICEF’s sag er så vigtig, at det i sig selv er nok til at holde mig motiveret. Verdens børn har behov for alle de midler, vi kan skaffe i Danmark,” siger 60-årige Josefsen. Se mere om ham i denne fødselsdagsomtale
Josefsen vil i den nye formandsperiode fokusere yderligere på partnerskaber mellem virksomheder og FNs Børnefond. Allerede i dag kommer ca. 18 procent af UNICEFs indtægter fra partnerskabsaftaler med bl.a. Lego, Bestseller, Gina Tricot og Flying Tiger Copenhagen.
”Vi hjælper virksomhederne med at udvikle deres brand. Samtidig giver samarbejdet dem stolthed og et højere mål med det, de gør. Omvendt hjælper de os med teknologisk know-how og kapital. Det er et dybt samarbejde med gevinster for begge parter,” anfører Alfred Josefsen.
Josefsen var indtil 2012 admin. direktør i den østdanske supermarkedskæde, Irma, hvor han i løbet af 13 år ved roret vendte kæden fra en underskudsforretning til en succes, der vandt priser for sin ledelsesstil og flere gange blev kåret til Danmarks bedste arbejdsplads.
Også som formand for UNICEF Danmark har Josefsen bidraget til bedre regnskaber og dermed større bidrag til verdens nødlidende børn. I 2017 stillede Unicef knap 155 mio. kr. til rådighed.
Udover Josefsen blev bestyrelsesmedlemmerne Jens Raahauge, Sandor Naumann og Lisbeth Juhl Christensen genvalgt. Se hele bestyrelsen her