Tid:
Sted:
Arrangør: N/A
Dialog Døgnet 2011 – Pind er vært
Tid: Onsdag den 25. maj kl. 12.30 – torsdag d. 26. maj kl. 13.30
Sted: Konventum, LO-Skolens konferencecenter i Helsingør, Gl. Hellebækvej 70, 3000 Helsingør (49 28 09 00) (Klik her for kort og rejsevejledning)
Tid: Onsdag den 25. maj kl. 12.30 – torsdag d. 26. maj kl. 13.30
Sted: Konventum, LO-Skolens konferencecenter i Helsingør, Gl. Hellebækvej 70, 3000 Helsingør (49 28 09 00) (Klik her for kort og rejsevejledning)
Danske virksomheders værdikæder rækker i dag længere ud i udviklingslandene end nogensinde før. Det gør virksomhederne sårbare for anklager om uansvarlighed i forhold til arbejdsmiljø, forurening og menneskerettigheder.
Samtidig får de selv nye muligheder for at fortælle gode historier om ansvarlig håndtering af svære dilemmaer. Historier, der kan styrke omdømme og opbygge loyalitet blandt politiske forbrugere.
Men hvordan fortæller vi klare og troværdige historier om virksomheders ansvarlighed, når virkeligheden er fuld af dilemmaer og gråzoner?
Og hvad kan vi lære af de virksomheder, der har lagt deres udfordringer åbent frem uden at få ørene i maskinen?
Dette års dialog døgn giver et kommunikationsperspektiv på disse spørgsmål.
PROGRAM
Onsdag d. 25. maj
12.30 – 13
Ankomst og registrering
13 -14
Netværksfrokost
14 – 14.20
Udviklingsministerens velkomst – Danidas nye strategi sætter vækst og beskæftigelse i den private sektor højt på dagsorden. Søren Pind kridter banen op for Dialog Døgnet og inviterer virksomhederne til at spille en ny og mere aktiv rolle.
14.20-14.30
Præsentation af program – ved ordstyrer Verner Kristiansen
14.30 – 15
Virksomhedernes virkelighed – Hvordan kan virksomheder kommunikere troværdigt om globaliseringens udfordringer, så de omsætter ansvarlig adfærd til stærkere branding? Virksomhedernes globale dilemmaer belyses af:
* Jesper Møller, formand for DI, adm.dir. Toms Gruppen
* Lise Kingo, koncerndirektør Novo Nordisk
15 – 15.30
Diskussion – dialog med deltagerne
15.30 – 15.45 kaffepause
15.45 – 17.15 Journalister i offensiven: kritisk lys på dokumentaren ”Blod i Mobilen”
* Frank Piasecki Poulsen, instruktør, introducerer og viser uddrag fra filmen.
* Søren Schultz Jørgensen, partner i Kontrabande, stiller kritiske spørgsmål til dokumentaren.
* Jørgen Ramskov, direktør for 24syv, tidl. filmfestivaldirektør, vurderer: en fair fremstilling?
17.15 – 18.15
Virksomheder på forkant: Branding eller bagslag?
* Jesper Møller, formand for DI, adm.dir. Toms Gruppen: Når virksomheden selv tager teten
* Frederik Preisler, partner i Mensch: Kan svære sager gøres til en god historie?
* Peder Michael Pruzan-Jørgensen, adm.dir. Business for Social Responsibility Europe: Hvordan kommunikerer verdens dygtigste virksomheder om CSR?
18.15 – 18.30 Watch & learn – Appetitvækkende smagsprøver på vellykkede og kontroversielle medieproduktioner
19 – 20.30
Middag – med festtale ved Anders Lund Madsen
20.30 – 22 ”det er jo stenalderen om igen!” – Hør tre unge danske deltagere fra DR’s serie Blod, Sved og T-shirts fortælle om deres møde med det indiske fabriksgulv – og om at formidle oplevelsen i TV. Fortællingerne om CSR-udfordringer i Indiens tekstilindustri perspektiveres af udviklingschef Henning Høy Nygaard, Håndværksrådet.
Torsdag d. 26. maj
07 – 07.30
Løbetur – for de morgenfriske
07.30 – 08.15
Morgenmad
08.30 – 08.45
Præsentation af dagens program – ved ordstyrer Verner Kristiansen
08.45 – 10
Mediestorm om mikrolån – når den gode historie kommer i modvind
* Tom Heinemann, filminstruktør, præsenterer dokumentarproduktionen Fanget af Mikrolån.
* Peter Damgaard Jensen, adm.dir. PKA, begrunder investeringerne i hjælp til selvhjælp.
* Birthe Refslund, master i Afrika-studier: Skyggede begejstringen for de vigtige nuancer?
10 – 11.15
Verdens Bedste Nyheder – danmarks bedste partnerskab?
* Sune Skadegaard Thorsen, adm.dir. Global CSR, sætter partnerskaber i et kritisk CSR-perspektiv.
* Tina Møller, marketingchef Kohberg Bakery Group, om virksomhedens fordele og ulemper ved at deltage.
* Thomas Ravn-Pedersen, kampagnechef Verdens Bedste Nyheder: Hvordan kommer kampagnen videre?
11.15 – 11.30
Kaffepause
11.30 – 12
Snigpremierer – Se uddrag fra nogle af de kommende film og produktioner, der sætter de næste CSR-dagsordener.
12 – 12.30 Døgnets vigtigste – Deltagerne udvælger og reflekterer over Dialog Døgnets vigtigste indtryk.
* Eva Egesborg Hansen, chef Udenrigsministeriets Public Diplomacy & Kommunikation, runder af.
12.30 – 13.30
Frokost – herunder udveksling af visitkort og afskedshilsner
Dialog Døgnet gennemføres én gang om året med skiftende tema og deltagerkreds. Udviklingsminister Søren Pind er vært for arrangementet, der tilrettelægges i samarbejde med Verner Kristansen ApS.
Alle deltagere bliver inviteret personligt. Pladserne er begrænset og af hensyn til det praktiske arrangement er tilmeldingsfristen sat til onsdag den 11. maj. Tilmelding sker ved at sende en mail til [email protected]
Nærmere oplysninger om praktiske forhold kan fås ved at kontakte Ebbe Vestergaard Jørgensen på 22 38 97 91.
For oplysninger om arrangementet i øvrigt, kontakt Verner Kristiansen på [email protected] eller 27 41 26 45.