Tid:
Sted:
Arrangør: N/A
Kursus: NGO’ernes kampagner: Succes eller selvmål?
TID: Torsdag d. 26. januar kl. 10-16
STED: Vartov, Farvergade 27, 1463 København
“Sultende børn får pungen op af folks lommer”, siger marketingfolkene. Men erfaringer fra både Danmark og andre lande viser, at et for stort fokus på nød og elendighed på længere sigt undergraver befolkningens tro på, at udviklingsbistanden overhovedet nytter.
TID: Torsdag d. 26. januar kl. 10-16
STED: Vartov, Farvergade 27, 1463 København
“Sultende børn får pungen op af folks lommer”, siger marketingfolkene. Men erfaringer fra både Danmark og andre lande viser, at et for stort fokus på nød og elendighed på længere sigt undergraver befolkningens tro på, at udviklingsbistanden overhovedet nytter.
Hvordan finder vi balancen? Er vi virkelig nødt til at forenkle vore budskaber for at sikre de nødvendige indtægter?
Eller kan vi tilrettelægge kommunikationen, så den også kan rumme både udviklingssamarbejdets kompleksitet og de gode resultater, som faktisk er blevet nået?
Undervejs er der oplæg af Carl Otto Dethlefsen og Sune Bang, to af de centrale folk bag Danmarks-indsamlingen og masser af diskussion.
Kurset er især for større organisationer, som arbejder professionelt med oplysningsaktiviteter og fundraising i Danmark. Kurset retter sig både mod foreningernes kommunikations- og marketingsfolk, samt fundraisere.
Kursusansvarlige:
Kommunikationsrådgiver Tune Nyborg, Projektrådgivningen, samt kampagneleder Thomas Ravn-Pedersen og konsulent Nikolai Lang fra Verdens Bedste Nyheder.
Læs mere og tilmeld dig her.