Tid:
Sted:
Arrangør: N/A
Møde: Oplysningsarbejde i Nord – Hvordan formidler man bedst virkeligheden i Syd?
Tid: Onsdag 8. juni kl. 16 – 17.30
Sted: IBIS, Nørrebrogade 68 B, 3. sal, Nørrebro Kbn
Facilitator: Helle Gudmandsen, Kampagne koordinator i IBIS.
Hvordan samarbejder man med partneren i Syd, og hvordan sikrer man, at der er overensstemmelse mellem det, som foregår i Syd, og det man formidler?
Tid: Onsdag 8. juni kl. 16 – 17.30
Sted: IBIS, Nørrebrogade 68 B, 3. sal, Nørrebro Kbn
Facilitator: Helle Gudmandsen, Kampagne koordinator i IBIS.
Hvordan samarbejder man med partneren i Syd, og hvordan sikrer man, at der er overensstemmelse mellem det, som foregår i Syd, og det man formidler?
Hvordan formidler man, så modtageren gider læse, det man skriver, og hvordan sikrer man sig, at folk bevarer interessen for organisationens oplysningsarbejde?
Der tages udgangspunkt i IBIS oplysningskampagne Hele Verden i Skole, som både formidler det politiske budskab Uddannelse for Alle og sætter fokus på IBIS uddannelsesprogrammer i syd.
Dette møde er et oplæg til en møderække om fortalervirksomhed for uddannelse.
Mere om møderækken
Lærings- og Udviklingsgruppen inviterer alle medlemmer i netværket til erfaringsudveksling om fortalervirksomhed for uddannelse. Bliv klogere – del dine erfaringer – og lær af andre!
Det er, hvad netværk handler om – især når vi mødes i temagruppen Læring – og Udvikling. Vi inviterer alle Uddannelsesnetværkets medlemmer til erfaringsudveksling om fortalervirksomhed for uddannelse. Hvert møde varer 1 ½ time hvor én af jeres kollegaer holder oplæg om egne erfaringer og lægger op til debat.
NB: Invitation til hvert møde med info om program og tilmelding udsendes løbende til alle medlemmer i netværket – og møderne er kun åbne for medlemmer. Alle møder holdes på IBIS.
Næste møde er Tirsdag d. 30. august. Det vil omhandle fortalervirksomhed i post-konflikt situationer og tage udgangspunkt i uddannelsessektoren i Liberia og hvordan humanitære organisationers interventioner kan forstås i et bæredygtighedsperspektiv.