Fodboldklubben Manchester United satser nu også på at sælge spillertrøjer på det kinesiske marked, skriver Berlingske Tidende tirsdag.
Via en aftale med en internetportal kan kinesiske fans i fremtiden købe originale trøjer fra det engelske storhold. Ifølge klubben udgør Kina 40 procent af Manchester Uniteds marked uden for Storbritannien. Klubben har de seneste 3 år åbnet mindst 10 “megastores” i Asien, anfører avisen
Manchester United har en verdensomspændende fanskare, som i høj grad også omfatter de skandinaviske lande. Ifølge internetsiden www.bold.dk tirsdag har klubbens officielle nordiske fanklub 23.000 medlemmer, og er dermed Skandinaviens største med FC Københavns fanklub, FCKFC, på andenpladsen med godt 15.100 medlemmer, en fremgang på en tredjedel over 2 år.
FC København driver samtidig en fodboldskole i Sydafrika, der har fået støtte fra Danidas privatsektor-program. Klubbens førsteholdstrup ligger hvert år i træningslejr i Sydafrika i februar, således også i 2004 – fra 15. til 27 februar.