Medlemstilfredshed med informationsniveauet i Ibis – men kun 10 procent deltog i rundspørge

Redaktionen

En undersøgelse, som u-landsorganisationen Ibis foretog i september af medlemmer og støttemedlemmers tilfredshed med den information, man får, viser, at et stort flertal har en positiv vurdering af ZIGZAG, IbisPosten og ibis.dk.

Samlet set siger 77 procent, at de er tilfredse eller meget tilfredse med den information, de får fra Ibis. 22 pct. angiver deres tilfredshed som middel og kun 2 pct. er utilfredse. Alt i alt et meget positivt billede, skriver Anders Tybjerg på organisationens hjemmeside fredag.

Undersøgelsen foregik ved, at ca. 1.700 medlemmer fik tilsendt en mail, hvor man blev bedt om via et elektronisk spørgeskema at svare på spørgsmål om den information, man som medlem eller støttemedlem, får fra Ibis. 339 personer har gennemført undersøgelsen, svarende til ca. 10 pct. af det samlede antal medlemmer og støttemedlemmer i Ibis.

Ser man på vurderingen af de enkelte medier, mener 39 pct., at ZIGZAG er det vigtigste medie, 29 pct. siger ibis.dk, 12 pct. IbisPosten, mens kun en enkelt procent finder årsberetningen vigtigst.

Det er desuden interessant, at de fleste (32 pct.) umiddelbart foretrækker at få information fra Ibis i elektronisk form, 21 pct. foretrækker papirmediet, mens 47 pct. ønsker en kombination.

Selv om undersøgelsen er overvejende positiv, er der stof til eftertanke. Hvordan kan det f.eks. være at kun 12 pct. vurderer IbisPosten som vigtigste medie, mens 83 pct. af dem, der læser det, synes, artiklerne er gode eller rigtig gode?

Og hvordan skal man prioritere elektronisk overfor skriftlig kommunikation? Det er nogle af de overvejelser, der indgår i den fremtidige udvikling af medier og kommunikation med især medlemmer og støttemedlemmer, hedder det i artiklen på www.ibis.dk