Den nye fundraisingchef tiltræder dermed umiddelbart inden SOS Børnebyernes store landsindsamling d. 8. maj.
Ann Leistiko har siden 2013 været ansvarlig for marketing og fundraising i Scleroseforeningen og har før da haft en lang karriere i den finansielle sektor.
”SOS Børnebyerne har allerede solid folkelig forankring i form af fadderskaber og de mange frivillige, hvis arbejde også er en grundlæggende del af filosofien. Det håber jeg at kunne videreudvikle i kraft af erfaringerne fra mine tidligere stillinger,” siger Ann Leistiko umiddelbart før sin tiltræden i domicilet på Amerikavej på københavnske Vesterbro.
Hun blev færdig som cand.merc. i økonomisk markedsføring fra Handelshøjskolen i København i 1995. Efter stilllinger hos bl.a. TV2 reklame blev hun i 2001 marketingchef i Lån og Spar Bank. I 2007 blev hun afdelingsdirektør i Nykredit, hvor hun var ansvarlig for markedsføringen til private.
I 2012 og 2013 var titlen marketing- og kommunikationschef i Deloitte, inden turen gik til Scleroseforeningen.
Her var hendes opgave som chef for marketing og fundraising at udvikle nye metoder til at indsamle penge på – f.eks. Cykelnerven, der er et cykelløb til fordel for Scleroseforeningen.
Fritiden bliver brugt på familien og venner, rejser, yoga og vinterbadning.
Blå bog:
Født 1971 i Silkeborg.
Gift med Thomas Leistiko.
Mor til Alma Sofie på 13 og Oscar Emil på 10.
Bor i Holte i det nordlige København.
SOS Børnebyerne i Danmark fik ny direktør fra årsskiftet – se mere her