Marketingskvinde og journalist til CARE Danmark

Hedebølge i Californien. Verdens klimakrise har enorme sundhedsmæssige konsekvenser. Alligevel samtænkes Danmarks globale klima- og sundhedsindsats i alt for ringe grad, mener tre  debattører.


Foto: Kevin Carter/Getty Images
Redaktionen

CARE Danmark har fået ny kommunikations- og marketingschef. Opgaven bliver at styrke kendskabet til organisationen samt indsamlingsarbejdet – til fordel for nogle af verdens mest udsatte.

Den nye chef, som afløser Ole Bisleth, hedder Ulla Jepsen. Hun har en executive MBA og en uddannelse som journalist bag sig. Hun har arbejdet på både Politikens og Ritzaus udenrigsredaktioner og boet og arbejdet i en årrække i Egypten. De seneste 14 år har hun arbejdet med branding og corporate communication.

– Jeg har i lang tid gerne ville beskæftige mig mere indgående med u-landsarbejde. CARE Danmark er enestående med en stærk lokal forankring i u-landene og nogle utroligt vigtige projekter, fortæller Ulla Jepsen og udddyber:

– Når en større og større del af donationerne skal komme fra private og erhvervslivet, er det centralt at komme ud med et klart budskab om, hvad det er organisationen står for. Det er her jeg har noget erfaring at bidrage med, fordi jeg både har den journalistiske og den merkantile baggrund, siger den 41-årige journalist, der kommer fra en stilling som kommunikations- og produktchef i Atlantis Rejser.

At det netop blev CARE Danmark, der tiltrak, begrunder Ulla Jepsen med organisationens størrelse og de muligheder, det giver.

– Jeg opfatter CARE Danmark som en lille, men også meget strømlinet organisation med nogle kompetente mennesker, som virkelig brænder for deres arbejde og favner utroligt bredt. Det er et sted, hvor der bliver arbejdet professionelt med projekterne – og hvor der bliver handlet. Så jeg ser virkelig frem til samarbejdet, siger hun.

Generalsekretær i CARE Danmark, Niels Tofte, supplerer:

– Med klimaforandringernes indtog er CARE Danmarks arbejde for at nå verdens fattigste og mest udsatte, FØR katastroferne rammer dem, vigtigere end nogensinde. Men CARE Danmark kan ikke nå ud til disse mennesker, hvis ikke vi kan nå danskerne. Derfor er det en kvinde med mange års erfaring fra branding og marketing, vi har ansat.

CARE om CARE

CARE Danmark er en del af CARE International – en af verdens største humanitære organisationer, som gennemfører udviklingsprojekter og hjælpeprogrammer i over 70 lande. Over 45 millioner får et bedre liv gennem CAREs arbejde.

Målet er langsigtet. Der arbejdes med hjælp til selvhjælp i lokalt forankrede projekter for at styrke verdens mest udsatte – før katastrofen rammer.