I 3 måneder har 2 af Danmarks mest kendte modeller, Louise P og Christian Hald, hjulpet Dansk Røde Kors med at sætte fokus på den globale mangel på rent drikkevand.
Kampagnen er netop afsluttet, og Dansk Røde Kors har modtaget knap 1,4 millioner kr. til vandprojekter i Afrika, skriver organisationen i en pressemeddelelse fredag.
– Rent drikkevand er en selvfølge i vor del af verden, men reelt er manglen på rent drikkevand et af de største sundhedsproblemer i verden. Det har kampagnen været med til at sætte fokus på, og samtidig har Røde Kors fået et kærkomment beløb til vores vandprojekter i Afrika, siger kommunikationschef i Dansk Røde Kors, Claes Amundsen.
Kampagnen er udviklet af det københavnske spillested VEGA og modelbureauet 2PM, som en del af deres engagement i Dansk Røde Kors pengeynglerklub “Klub 10”. Mineralvandsfirmaet Aqua dor har under kampagnen doneret 50 øre for hver solgt flaske kampagne-vand til Dansk Røde Kors.
Udover salget af drikkevand har VEGA støttet kampagnen ved at donere indtægterne fra garderoben i perioden. Modelbureauet 2PM har til kampagnen stillet modellerne til rådighed kvit og frit, og Mads Nørgaard designede en t-shirt i stil med den Louise P bærer på kampagnebilledet.
Yderligere oplysninger hos Allan Feldt, Aqua dor, på telefon 4050 0306 eller kommunikationschef i Dansk Røde Kors, Claes Amundsen på telefon 3525 9301.