Operation Dagsværk søger kampagneleder for 2006

Hedebølge i Californien. Verdens klimakrise har enorme sundhedsmæssige konsekvenser. Alligevel samtænkes Danmarks globale klima- og sundhedsindsats i alt for ringe grad, mener tre  debattører.


Foto: Kevin Carter/Getty Images
Redaktionen

Operation Dagsværk søger en kampagneleder til sin omfattende oplysningskampagne og tilhørende indsamling til fordel for et uddannelsesprojekt i den fattige del af verden. Det fremgår af et stillingsopslag, omtalt i DUFs seneste elektroniske nyhedsbrev onsdag.

Kampagnen retter sig primært mod eleverne i gymnasiet, HF, HTX og HHX. I 2004 deltog 30.000 elever aktivt i kampagnen.

Stillingsopslaget fortsætter:

Kampagnelederen er ansvarlig for oplysningskampagnens planlægning og gennemførsel. Med et aldrig svigtende overblik skal kampagnelederen kunne styre et sekretariat bestående af 10-20 frivillige unge under en til tider særdeles hektisk og kaotisk kampagne.

Vi lægger vægt på at kampagnelederen har evner og måske erfaringer i tilrettelæggelse og udarbejdelse af undervisningsmaterialer, u-landsoplysning, formidling, presserelaterede aktiviteter, projektledelse, foreningsarbejde, budgetstyring eller lignende. En grundlæggende forståelse for frivilligt arbejde og sans for at få en ret omfattende logistik til at klappe er afgørende. Politisk tæft er også en fordel.

På det personlige plan søger vi en engageret ildsjæl med udprægede lederegenskaber, der har en god fornemmelse for at give andre plads til at udfolde sig. Alder er ikke afgørende, men det er vigtigt at du kan gå i spænd med en flok unge i alderen 18-22 år.

Kampagnelederen er bl.a. ansvarlig for følgende områder:

Udarbejdelse af årets kampagneplan.
Koordinering, produktion og kvalitetssikring af undervisningsmateriale og det øvrige kampagnemateriale.
Koordinering og ledelse af arbejdet med at bringe årets kampagne ud på skolerne.
Koordinering og ledelse af de frivillige på kampagnesekretariatet mht. indholdet af deres arbejde (sammen med sekretariatslederen).
Styring og planlægning af kampagnens præsentation udadtil, herunder pressearbejde.

Stillingen er på fuld tid og for perioden 1. december 2005 til 31. december 2006. Fleksible arbejdstider og en del rejseaktivitet vil forekomme. Lønnen aftales nærmere, men på grund af Operation Dagsværks særlige karakter kan vi ikke være lønførende.

Du kan læse mere detaljeret om stillingen på www.od.dk. Du er også meget velkommen til at ringe og spørge nærmere ind til stillingen. Vores telefonnummer er 3311 4540. Spørg efter Tim Whyte eller Maja Andersen.

Ansøgninger sendes til Operation Dagsværk, Studiestræde 24, 3th, 1455 København K. Mærk kuverten ”Kampagneleder.”

Ansøgningsfrist for stillingen er fredag den 14. oktober kl. 13.