Eksamination: Globale Skolepartnerskaber kommet godt fra start

Hedebølge i Californien. Verdens klimakrise har enorme sundhedsmæssige konsekvenser. Alligevel samtænkes Danmarks globale klima- og sundhedsindsats i alt for ringe grad, mener tre  debattører.


Foto: Kevin Carter/Getty Images
Forfatter billede

Globale Skolepartnerskabers pilotår (2010) er blevet eksamineret. Resultatet er alt i alt meget positivt og foreligger nu i rapportform.

Globale Skolepartnerskaber støtter danske skoler i at etablere partnerskaber omkring undervisning med skoler i andre dele af verden.

Reviewet kortlægger lessons learnt og afdækker på den baggrund projektets potentialer og perspektiver med det formål at vurdere skolepartnerskabers anvendelighed som en ramme for at integrere global undervisning i skolerne.

Reviewet er gennemført af en ekstern konsulent, Lene Timm/Complexitet, på baggrund af allerede indsamlede data og analyser suppleret med gruppeinterview med lærere fra de deltagende skoler og telefoninterview med en række interessenter.

Rapporten indledes med et resumé af reviewets hovedkonklusioner samt de væsent-ligste indhøstede erfaringer.

Den afsluttes, i kapitel 6, med en uddybning af potentialer og anbefalinger.

Man kan læse rapporten i sin helhed på
http://www.globaleskolepartnerskaber.dk/wp-content/uploads/2011/01/GS-review-2011.pdf

Yderligere oplysninger hos:
Kristine Fjord Tolborg
Globale Skolepartnerskaber, Tlf: 30 11 47 03
E-mail: [email protected]
Web: www.globaleskolepartnerskaber.dk