FNs Børnefond (UNICEF) optræder ikke længere på Brøndby IFs spillertrøjer, da fodboldklubben mangler at betale to millioner kroner i donation til verdens største humanitære børneorganisation, skriver tipsbladet.dk.
Brøndbys katastrofale økonomi er direkte årsag til, at UNICEF-logoet er taget af. UNICEF har nemlig ikke fået de penge, som Brøndby skal betale for brug af brandet, som også FC Barcelona har benyttet.
“Når ikke man kan betale, hvad der står på fakturaen, kan man ikke spille med vores brand på trøjerne”, siger UNICEF’s danske fundraisingchef Gitte Jeppesen til tipsbladet.dk mandag.
De første otte millioner kroner er betalt, men de sidste to lader vente på sig på grund af superligaklubbens skrantende økonomi.
Brøndby indgik i 2007 en omvendt sponsoraftale med UNICEF, der betød at fodboldklubben skulle betale to millioner om året i fem år for at have UNICEFs logo på holdets trøjer.
UNICEF har ikke opgivet at få sine penge og udsigterne menes bedret, efter at klubben tirsdag modtog tilsagn om 108,4 mio. kr. i indskudt aktiekapital.