Tid: 31/08/2018 13:00 til 31/08/2018 15:30

Sted: DIEH, Overgaden Oven Vandet 10, 1415 København K.

Arrangør: N/A

Dialogmøde – forbrugerrettede kampagner

Dansk Initiativ for Etisk Handel inviterer til dialogmøde, hvor vi vil komme tættere på målrettede og inspirerende forbrugerkampagner, sammen med tre af vores medlemmer Dyrenes Beskyttelse, Forbrugerrådet Tænk og Peter Larsen Kaffe
Den 27. august 2018 går kampagnen ’Kaffe hjælper’ i luften – en forbrugerrettet og landsdækkende oplysningskampagne om bæredygtig kaffe udviklet af DIEH, Peter Larsen Kaffe, Verdens Bedste Nyheder og REMA1000. Kampagnen er lavet med finansiering af Danida’s oplysningsbevilling og viser konkrete historier om det store forskel etisk handel gør for kvinder i det kenyanske Othaya-kooperativ.
 
I anledning af denne kampagne har DIEH inviteret flere af vores medlemmer med forbruger-fokus til at dele af deres erfaringer. Oplæg fra Charlotte Balle i Forbrugerrådet Tænk, og Henrik Westh fra Dyrenes Beskyttelse samt fra samarbejdspartnere fra vores nuværende kampagne skal gøre os klogere på, hvordan man tilrettelægger en effektiv kampagne der inspirerer og motiverer forbrugere til at ændre deres indkøbsvaner.
Hvordan styrker man forståelse blandt forbrugere om koblingen mellem etisk handel, bæredygtig udvikling og forbrug? Hvad skal der til i dag for at få sin sag frem?
 
Mødet er åbent for alle med interesse i at flytte verden igennem effektiv forbrugeroplysning.
 
Program:
13:00 – 13:05   Velkomst v/ Janine Dortmundt, Project Manager & SDG Adviser, DIEH
13:05 – 13:30   Oplæg om ’Ægtivist’ kampagnen v/ Henrik West, Retail Manager og tidl. kampagneleder, Dyrenes Beskyttelse
13:30 – 13:55   Oplæg v/ Charlotte Balle, kampagnekoordinator, Forbrugerrådet Tænk
13:55 – 14:20   Oplæg om Kaffe hjælper kampagnen v/ Lars Aaen Thøgersen, udviklings- og kommunikationschef, Peter Larsen Kaffe og Janine Dortmundt, DIEH
14:20 – 15:00   Debat og erfaringsudveksling
15:00 – 15:30   Networking