Kildevandsfirmaet Aqua d’or og Dansk Røde Kors har valgt at udskyde en omfangsrig vand-kampagne. Grunden er de tragiske hændelser efter jordskælvet i Asien.
Kampagnen skulle – ved hjælp af to letpåklædte fotomodeller – sætte fokus på den enorme mangel på rent drikkevand verden over, og overskuddet fra kampagnen skulle gå til drikkevandsprojekter i Asien og Afrika, hvor Dansk Røde Kors til dagligt arbejder for at redde menneskeliv.
”Katastrofen i Asien er forfærdelig, og alle er påvirket af situationen i regionen. Der er en overhængende risiko for, at kampagnens ellers hæderlige hensigter bliver misforstået. Derfor har vi valgt at udskyde kampagnen. Der er dog dele af kampagnen, som allerede er på gaden, som vi desværre ikke har mulighed for at stoppe,” siger stifteren af Aqua d’or Allan Feldt.
Kampagnen var planlagt, indrykket og også trykt i en del medier, længe inden flodbølgen hærgede. Derfor vil man de næste uger og måneder i diverse ugeblade og månedsmedier stadig kunne se kampagnen. Til gengæld er reklamespots i tv, biograf, radio og outdoor trukket tilbage. Det er samtidig vigtigt for Aqua d’or at orientere om, at der allerede er sendt 1 million vandflasker med kampagneetiket på gaden. Ved køb af disse støtter man naturligvis stadig Dansk Røde Kors.
Desuden har Aqua d’or sendt mange tusinde liter kildevand til både Dansk Røde Kors i Sydøstasien og ligeledes til et svensk vaccinationsprogram i Sydøstasien via WHO. For yderligere information kontakt Allan Feldt på 4050 0306 eller pressechef hos Dansk Røde Kors Helge Kvam på 2062 2233