Ecco går ind i Indien

Redaktionen

Danske Ecco er parat til at kravle over de høje toldmure og som den første internationale producent at sælge sko direkte til borgerne i Indien, skriver Berlingske Tidende mandag.

Gennem en indisk partner er Ecco for tiden ved at udarbejde en salgsstrategi på det utraditionelle og ukendte marked, og fra begyndelsen af det nye år vil inderne kunne tage deres første skridt i sko fra den sønderjyske familievirksomhed.

– Vi har holdt øje med Indien gennem en årrække, og vi mener tiden er rigtig, hvis vi vil være blandt de første, der er til stede, siger Michael Hauge Sørensen, adm. direktør for Ecco Asia Ltd. til Berlingskes Søren Domino.

Hauge Sørensen fortsætter: – Mange kalder Indien for Lille-Kina, og i Kina har vi jo gode erfaringer, så forventningerne til et af verdens potentielt største markeder er store.

Ecco er i forvejen inde i Kina, Japan, Thailand, Singapore, Taiwan og Filippinerne. Skogiganten i Bredebro har som mål at sælge godt 2 millioner par sko i Asien inden 2005, anfører Berlingske.

Ecco blev stiftet i 1963 af Karl Toosbuy og producerer komfortable sko, som sælges fra flere end 3.000 forretninger verden over. Ecco er p.t. verdens syvende største skomærke.