For Annette Spanggaard er det netop muligheden for at kombinere en passion for at hjælpe nogle af verdens allersvageste med sin stærke internationale erfaring indenfor brand building, kommunikation og ledelse, der gør, at hun glæder sig til at starte i sin nye stilling d. 1. oktober 2018.
”Det er et job, der både er enormt meningsfuldt, men samtidig giver mulighed for at bruge mine kompetencer. Det er simpelthen et drømmejob,” siger Annette Spanggaard, der blandt andet har grundlagt kommunikationsbureauet, House of Communication, der i dag er en del af Geelmuyden Kiese, hvor hun også har været partner.
Tre uddannelser
Annette Spanggaard er uddannet fransk og engelsk korrespondent, civiløkonom og journalist, hvilket har været hendes fundament gennem en årelang karriere inden for kommunikation og styrkelse af store danske og internationale virksomheder og organisationer.
I løbet af de seneste år, har Annette Spanggaard desuden brugt sin stærke professionalisme til at styrke kvinders selvstændiggørelse, indflydelse og stemme. I den forbindelse har hun talt foran FN, kørt workshops med kvindelige iværksættere og formidlet inspirerende historier gennem sit sociale smykkebrand, Pearl Stories.
”I min nye stilling tager jeg min passion og mine kundskaber endnu videre og vil gøre mit yderste for at sikre, at flygtninge og fordrevne får en stemme og ikke bliver glemt,” siger Annette Spanggaard og tilføjer:
”Dansk Flygtningehjælp er uden sammenligning Danmarks største humanitære organisation med indsatser i flere end 35 lande. Jeg vil bruge min baggrund til at fremme forståelsen af organisationens arbejde og ikke mindst gøre flittigt brug af min kommercielle baggrund til at styrke samarbejdet mellem Dansk Flygtningehjælp og det private erhvervsliv for en fælles sag og et vigtigt formål.”
Generalsekretær for Dansk Flygtningehjælp, Christian Friis Bach, glæder sig til at få Annette Spanggaard med på holdet.
”Det brænder tydeligt igennem, hvor passioneret Annette Spanggaard er for at arbejde for at sikre, at verdens fordrevne bliver hørt,” siger han.
”Annette Spanggaard har bygget stærke brands og unikke kampagner, der har inspireret og engageret kunder og borgere i Danmark og i hele verden. Jeg er helt sikker på, at hun ligeledes hos Dansk Flygtningehjælp vil inspirere og engagere borgere og virksomheder til en endnu stærkere indsats for verdens alt for mange mennesker på flugt.”