Dyrebeskyttelsesforeningen “World Animal Protection” (WAP) er lykkedes så godt med at forvandle sine “venner” på Facebook til faste bidragydere, at organsationen hædres af verdens største sociale medie som den første danske succes-story i den disciplin, skriver Berlingske tirsdag.
Det sker efter at Facebook har set på kampagnen og resultaterne af den og fremhæver den som inspiration for kommercielle Facebook-brugere verden over. Af beskrivelsen fremgår, at WAPs kampagne opnåede en konverteringsrate på 27 procent.
Kampagnen vendte sig mod drab på tusinder af herreløse hunde i Europa og fik over 56.000 danskere til at skrive under på en appel til danske europa-parlamentarikere. 34.000 af dem blev konverteret til bidragydere via Facebook.
Kampagnen var også stærk tobak for enhver dansk hundeejer med slogans som “Skydes ned bagfra?” og “Fodres med kød fuld af glasskår?”.
WAP allierede sig med et bureau, som via analyser af kampagnens resultater på Facebook løbende optimerede indhold, målgruppe og budskaber samt opbyggede en annonceringsstruktur.
Det gik så godt, at WAP midtvejs i kampagnen flyttede hele annoncebudgettet til Facebook-indsatsen, noterer Berlingske.
Det fremgår ikke af omtalen om kampagnen har givet politiske resultater i Europa-parlamentet.