Igen i år af holder ISOBRO – brancheorganisationen for indsamlingsorganisationer i Danmark – konference om fundraising, altså kunsten at samle ind til velgørende formål. Det foregår tirsdag d. 9. september kl. 8.15 -17.15 på Nørrebro i København.
Målet med konferencen er, at give fundraisingbranchen så gode forudsætninger som muligt, når de skal samle penge ind til deres mange gode formål, skriver ISOBRO i en henvendelse.
“Med en brancheorganisations mulighed for at dyrke helikopterblikket, har vi fundet tendenser og tråde i fundraisingarbejdet, som forhåbentlig vil kunne komme både store og små organisationer til gode”, hedder det.
Hvad betyder Big Data f.eks. for fremtidens fundraising? Og hvad med de sociale medier og nudging? ISOBRO har samlet nogle af de førende eksperter, således at man kan tilegne dig en bouillonterning af det nye indenfor fundraising på blot én dag.
Man kan se hele programmet på http://www.fundraiserprisen.dk/p1165/program
To stærke cases
Med udgangspunkt i en unik telemarketingcase fra Danmarks Folkekirkelige Søndagsskoler og Leonhardt Fundraising samt en ”fordobling af respons”-case fra Ældre Sagen og PostNord får deltagerne på konferencen mulighed for at plukke de lavest-hængende frugter og dermed styrke eget fundraisingarbejde.
“Så det gælder om at møde op til konferencen med den helt spidse blyant”, lyder det.
Man kan tilmelde sig på http://www.fundraiserprisen.dk/tilmelding
Ved tilmelding inden den 30. juni koster det 1.250 kr. pr. person (som medlem af ISOBRO). Efter 30. juni stiger prisen med 1.000 kr. således, at en adgangsbillet købt EFTER den 30. juni koster 2.250 kr. (alle priser inklusive moms).
Der er rabat på 20 procent, hvis man tilmelder fem personer eller derover til konferencen. For ikke-medlemmer koster konferencen 2.500 kr.
Hvem skal hædres med årets eneste danske fundraisingpris?
Man kan også indstille en kampagne eller et projekt til Fundraisingprisen 2014.
Sidste år indstiftede ISOBRO fire priser i forbindelse med årets konference. I år findes der kun én pris.
Deadline for indstilling af kampagner er udskudt til den 10. august, men “skynd dig at tilmelde det projekt eller den kampagne, som du synes har været årets bedste”. Man kan indstille sin kampagne på http://www.fundraiserprisen.dk/priserne/tilmeld-din-kampagne
Én pris = særlig opmærksomhed. Da der kun findes én pris i år, er det sikkert, at det vil give ekstra offentlig opmærksomhed at vinde prisen i år.
Vinder af en national pris = mulighed for at vinde en international pris = endnu mere opmærksomhed
Det er kun fundraisere, der har vundet en national pris, som kan blive indstillet til at modtage en af de internationale priser. De bliver uddelt i Holland på den internationale fundraiserkonference, IFC, der finder sted den 14-17. oktober i år.
Hvis du vil indstille en kampagne til den internationale pris, så SKAL den have vundet en national pris i tidsrummet fra september 2013 til september 2014.
Det vil sige, at både dette års vinder og vinderne af sidste års fundraisingpriser kan deltage. Det er traditionelt organisationerne selv, der indstiller priserne. Indstillingsfristen er den 31. juli 2014.