Kreativ strateg er ny leder i Folkekirkens Nødhjælp

Cirkeline Buron.


Foto: Folkekirkens Nødhjælp
Laurits Holdt

25. april 2023

Cirkeline Buron er blevet ansat til at stå i spidsen for Folkekirkens Nødhjælps nye Fundraising- og Marketingenhed. Dermed styrker organisationen sit engagement i Danmark med fokus på blandt andet kampagner, indsamlinger og kommunikationen med den brede danske offentlighed. Det fortæller organisationen i en pressemeddelelse.

Cirkeline Buron kommer til Folkekirkens Nødhjælp med mere end 20 års erfaring fra spændingsfeltet mellem marketing, branding og fundraising. Hun har rådgivet i positionering og strategisk branding, været marketingchef i forlagsbranchen, og har desuden ngo-erfaring fra WWF Verdensnaturfonden, hvor hun var chef for kommunikation, presse og fundraising.

Engagementsdirektør Lars Lindholm glæder sig over, at Cirkeline Buron har valgt at bruge sin omfattende erfaring og energi i Folkekirkens Nødhjælp:

”Vi samler en ny og stærk enhed, der kan binde vores fundraising- og kommunikationsaktiviteter sammen, så befolkningen får et tydeligt billede af os som organisation og af det vigtige arbejde, vi laver i verden. Cirkeline Buron er den helt rigtige til at stå i spidsen for den nye enhed og til at videreudvikle og omsætte vores stærke strategier til handling.”

Lars Lindholm peger på, at behovet for engagement er stigende:

”I en tid med krige, kriser, sult og pres på demokratier og menneskerettigheder har Folkekirkens Nødhjælp mere end nogensinde brug for at stå på et solidt folkeligt engagement, der er forankret lokalt i hele Danmark. Det brede engagement er selve forudsætningen for, at vi kan løfte vores arbejde blandt verdens mest udsatte mennesker,” siger han.  

Den nye fundraising- og marketingchef i Engagementsafdelingen tiltræder 1. maj og ser frem til de nye opgaver:

”Folkekirkens Nødhjælp har et af de stærkeste brands i Danmark. Men i en verden i brand er der særligt brug for Folkekirkens Nødhjælps arbejde. Derfor skal vi være endnu mere synlige og finde nye veje til at trænge igennem støjen, så vi kan engagere endnu flere danskere i vores arbejde. Det er en stor faglig udfordring, som jeg ser frem til at kaste mig over sammen med dygtige kollegaer i den nye enhed,” siger Cirkeline Buron.

Cirkeline Buron er uddannet cand. mag. i religionssociologi og historie.