Ny i toppen i BØRNEfonden

Hedebølge i Californien. Verdens klimakrise har enorme sundhedsmæssige konsekvenser. Alligevel samtænkes Danmarks globale klima- og sundhedsindsats i alt for ringe grad, mener tre  debattører.


Foto: Kevin Carter/Getty Images
Forfatter billede

Den 12. marts tiltrådte Anne Grandt som ny Sponsor and Marketing Director i BØRNEfonden. Dermed bliver hun hovedansvarlig for fondens marketingaktiviteter, erhvervspartnerskaber og for Sponsor Relations-afdelingen.

Anne Grandt kommer fra en fortid hos Sonofon, Ikea Denmark og Dansk Håndbold Forbund og har mere end 12 års erfaring med strategiske og kommercielle samarbejdsaftaler med en lang række partnere. Hos BØRNEfonden skal hun være med til at styrke dette område.

”BØRNEfonden har de seneste år oplevet stor interesse fra dansk erhvervsliv. Her har Anne Grandt den ballast og erfaring, der skal til, for at føre den udvikling godt og sikkert videre”, siger BØRNEfondens CEO (direktør) Bolette Christensen.

“Det Afrika, vi ser i dag, er på vej fremad, og det går hurtigt. Anne Grandt kommer til at spille en central rolle i at udvikle og markedsføre nye muligheder for inddragelse af danskerne i den udvikling”, lægger hun til.

BØRNEfonden omsætter for over 200 mio. kroner årligt og betegner sig som Danmarks største udviklingsorganisation målt på privat indsamlede midler. I 2011 voksede bidragene fra danske virksomheder og fonde med over 40 procent.

48-årige Anne Grandt ser ingen grund til, at den udvikling ikke kan og skal fortsætte:

”BØRNEfondens arbejde er meget konkret og håndgribeligt, og det appellerer til virksomheder, der er vant til at se efter resultater, siger hun og føjer til:

”Jeg er enormt glad for nu at skulle bruge mine talenter til et nyt formål og med en anden type bundlinje for øje hvor marketing, salg og strategiske partnerskaber i sidste ende handler om at skabe bedre betingelser for nogle af verdens fattigste børn og unge. Det er meget motiverende”.

Anne Grandt er akademiøkonom fra Lyngby Handelsakademi i 1993 (nu Lyngby Uddannelsescenter), erhvervsøkonom fra 1998 og har desuden en uddannelse i strategisk kommunikation fra Danmarks Journalisthøjskole fra 2004.

BØRNEfonden støtter flere end 70.000 sponsorbørn og deres familier i nogle af verdens fattigste lande.