Partnerskaber mellem erhvervslivet og velgørende organisationer kan være en god forretning for begge parter, skriver DR online tirsdag med henvisning til en TV-udsendelse på DR 2 mandag, som kan ses via linket nedenfor frem til 14. februar.
Samtidig rejser der sig dog et etisk spørgsmål om arten af virksomhedernes altruisme (uegennytte). Den globale finanskrise i 2008 har fået mange til at mene, at store virksomheder kun er motiveret af grådighed.
Men ironisk nok har de dystre overskrifter dækket over et meget anderledes billede af mange store virksomheder, et billede, der sår tvivl om selve virksomhedernes DNA.
Med Coca-cola, Walmart og General Mills som eksempler ser udsendelsen på, hvordan de mest usandsynlige partnere, store virksomheder og velgørenhedsorganisationer, uigenkaldeligt er bundet sammen af mange milliarder, og at samarbejdet som regel går godt.
Man kan læse videre og se udsendelsen på
http://www.dr.dk/TV/se/a-s-filantropi/a-s-filantropi#