Tid:

Sted:

Arrangør: N/A

Master class om NGO-udfordringer: Udvikling af indholdskoncepter og kanalstrategi

TID: Tirsdag den 4. november kl. 14.00-17.00

STED: Hjørnestuen, Vartov, Farvergade 27, 1463 København K

TILMELDING: På http://ngoforum.dk/kalender/icalrepeat.detail/2014/11/04/1435/-/master-class-organisationens-samlede-kommunikation

TID: Tirsdag den 4. november kl. 14.00-17.00

STED: Hjørnestuen, Vartov, Farvergade 27, 1463 København K

TILMELDING: På http://ngoforum.dk/kalender/icalrepeat.detail/2014/11/04/1435/-/master-class-organisationens-samlede-kommunikation

Ledige pladser for denne begivenhed: 23

Udvikling af indholdskoncepter og kanalstrategi

Globalt Fokus’ Forum for Oplysning & Kampagne inviterer d. 4/11 til den anden af tre master classes henover efteråret.

Denne dag inviterer vi til en mere praktisk master class i samarbejde med Datagraf – en af Danmarks førende kommunikationsvirksomheder med speciale i medlemsblade, redaktionel formidling og journalistik.

Til master classen vil Datagraf forsøge at imødekomme nogle af de udfordringer, organisationerne sidder med.

Ofte er der mange kanaler i spil, og ofte er der en vis usikkerhed om, hvilke kanaler, der rammer målgruppen bedst, og dermed er mest effektive. Samtidig er samspillet mellem kanalerne en evig udfordring, så det felt går Datagraf også ind i.

Der er droslet ned på de strategiske elementer for at Master classen bliver mere ”hands-on” og præsenterer metoder og idéer, som den enkelte organisation kan tage med sig hjem. Master classen vil beskæftige sig med 3 overordnede temaer:

1) Målgrupper

Tilrettelæggelse af relevant indhold, der giver effekt, kræver viden om målgrupperne. Alle bedyrer, at målgruppen er enorm, uhomogen og vanskelig at definere.

Til master classen tager vi sammen udgangspunkt i en konkret case, hvor hele Danmark er målgruppen og stiller spørgsmålene:

  • Hvordan etablerer vi indsigt i målgrupperne?
  • Hvordan definerer vi primære og sekundære målgrupper?
  • Hvordan kan vi anvende alders-/livsstils- og livssituationssegmentering?

Konkret viden om målgrupper er forudsætningen for at arbejde med indholdskoncepter og udvikle en kanalstrategi, der giver effekt. Deltagerne får indsigt i metoder og konkrete idéer til, hvordan arbejdet kan gribes an.

2) Kommunikationskanaler

For ti år siden havde de fleste af os kun få kanaler, vi skulle forholde os til. Det billede er helt anderledes i dag, og enhver organisation er nu til stede på indtil flere digitale medier.

Men en bevidsthed om, hvordan vi får kanalerne til at spille sammen, er afgørende for at opnå effekt.

Historiernes vandring er en metode til at skabe sammenhæng i budskaber og kommunikation på tværs af kanaler.

Definerer vi først det enkelte medies rolle i kommunikationen til medlemmerne, bliver det muligt at samtænke medierne og strukturere indholdet til den enkelte kanal med en bevidst og varieret brug af genrer og virkemidler.

3) Trafik er lig med effekt

Med kommunikationskanalerne på plads bliver opgaven at skaffe flest mulige læsere og mest mulig trafik på vores kanaler.

  • Hvordan kan du og din organisation blive mere synlig i mediebilledet?
  • Hvordan kan kommunikationskanaler, der har en selvstændig funktion, også generere trafik på de andre kanaler?
  • Hvordan kan du tænke i call-to-action på de forskellige kommunikationskanaler?

Vi ser på sociale medier, nyhedsmail, interne og eksterne bannere, søgeordsoptimering og Google Adwords.

Hvem: Alle medlemmer af CISU og Globalt Fokus kan tilmelde sig, også flere fra samme organisation.

Dog kan vi grundet begrænset plads, vælge kun at tillade hver organisation at tilmelde 1 medarbejder.