Tid:

Sted:

Arrangør: N/A

Konference: Education for All Global Monitoring Report 2013/4: Teaching and learning: Achieving quality for all

TID: Tirsdag den 1. april kl. 13-16

STED: Fægtesalen, Undervisningsministeriet, Frederiksholms Kanal 26, København.

TILMELDING: Deltagelse er gratis, men forudsætter tilmelding. Frist for tilmelding er senest fredag den 14. marts 2014 og sker ved henvendelse til: [email protected]


TID: Tirsdag den 1. april kl. 13-16

STED: Fægtesalen, Undervisningsministeriet, Frederiksholms Kanal 26, København.

TILMELDING: Deltagelse er gratis, men forudsætter tilmelding. Frist for tilmelding er senest fredag den 14. marts 2014 og sker ved henvendelse til: [email protected]

Den 11. EFA Global Monitoring Report giver en opdatering på de fremskridt landene gør i forhold til de globale uddannelsesmål der blev aftalt i 2000. Den ligger ligeledes stor vægt på at placere uddannelse højt på den globale udviklingsdagsorden efter 2015.

I 2008 spurgte EFA Report ’kan vi nå det?’ Med mindre end to år tilbage før 2015 gør 2013/4 rapporten det klart: ’det kan vi ikke!’ Med disse vendinger indleder Generaldirektør for UNESCO – Irina Bokova – EFA Global Monitoring Report 2013/4.

På verdensplan er der blevet gjort store indsatser for at bringe flere børn i skole – i dag begynder 9 ud af 10 børn grundskolen. MEN der er ikke blevet foretaget tilsvarende fremskridt for at forbedre kvaliteten af uddannelses- og læringsresultater.

5,6 millioner lærere mangler for at kunne indfri målet om grunduddannelse til alle, og 250 millioner børn i skolealderen mangler grundlæggende færdigheder i læsning, skrivning og matematik.

GMR rapporten viser at lærings-krisen koster regeringer 129 milliarder dollars om året: 10 procent af de globale udgifter til grunduddannelse går tabt på ringe kvalitet i uddannelsen hvor det undlades at sikre at børn faktisk lærer noget.

Også i Danmark er kvalitet højt på dagsordenen, og der er gennemført reformer for at styrke kvaliteten af folkeskolen og læreruddannelsen – ikke mindst for at sikre, at højt kvalificerede studerende vil være fremtidens lærere.

Rapporten Teaching and learning: Achieving quality for all viser hvorfor uddannelse er afgørende for udviklingen. Den forklarer, hvordan det at investere klogt i lærere og andre reformer der sigter på at styrke kvaliteten og læringen, sikre mere langsigtede muligheder for mennesker og samfund.

Konferencesproget er dansk med undtagelse af GMR-præsentationen og enkelte panelindlæg.

Læs mere her: http://uddannelsesnetvaerket.ngoforum.dk