Tid:

Sted:

Arrangør: N/A

Seminar: Medielandskabet i Kina med UM og IPC

TID: Torsdag den 24. oktober kl. 15-16

STED: International Press Centre (IPC), Skindergade 7, 1159 København K

Mediemarkedet i Kina er under hastig forandring. De klassiske medier og den statsstyrede presse er udfordret af et stigende antal netmedier og sociale medier.


TID: Torsdag den 24. oktober kl. 15-16

STED: International Press Centre (IPC), Skindergade 7, 1159 København K

Mediemarkedet i Kina er under hastig forandring. De klassiske medier og den statsstyrede presse er udfordret af et stigende antal netmedier og sociale medier.

Kom og få et øjebliksbillede af, hvordan det kinesiske medielandskab ser ud i dag. Hør også mere om, hvordan man som dansk virksomhed eller organisation kommunikerer via de kinesiske medier – også i en krisesituation.

Program

15.00 Velkomst

15.05 Kinesiske medier – kaos og kontrol
Oplæg ved Ming Ou Lü, presse- og kommunikationschef ved den danske ambassade I Beijing

Hvordan bedriver man pr i verdens hurtigst voksende økonomi? Selvom vi tit hører, at de kinesiske medier er statsstyret og dybt censureret er der også en anden side af historien. En historie om verdens hurtigst voksende marked for medier.

15.30 Krisekommunikation i Kina
Oplæg ved Theis Brøgger, pressechef i Arla

I 2008 rullede nyhedshistorien om tilsætning af melamin i mælkeproduktionen ud i de kinesiske medier for fuld kraft. Arla havde netop indgået et joint-venture med Mengniu, Kinas største mejeriproducent, og blev også ramt af skandalen og kom i mediernes søgelys.

Hør hvordan Arla håndterede pressen i de hektiske timer, hvor historien breakede og i dagene efter.

16.00 Afslutning

Alle med interesse for presse og kommunikation er velkomne. Tilmelding nødvendig.

Tilmelding: Anja Solvang, Udenrigsministeriets Presseenhed. Mail: [email protected]
Spørgsmål: 41 86 59 08

Arrangementet holdes på dansk.