Clean Clothes Campaign fik knap to millioner kroner fra Udenrigsministeriets CSR-pulje (Corporate Social Responsibility), viser et notat fra Udenrigsministeriet til Rigsrevisionen om sagen.
”Der er fortsat ikke klarhed over, hvor stort et beløb uregelmæssighederne vedrører. Såfremt der fortsat ikke vil kunne gennemføres revision, vil videre skridt i sagen blive overvejet, herunder et eventuelt krav om tilbagebetaling,” lyder det i notatet fra Udenrigsministeriet.
Clean Clothes Campaign har arbejdet for at forbedre forholdene i tekstilbranchen og kæmpede blandt andet for en bedre kompensation til ofrene efter Rana Plaza-ulykken.
De knap to millioner kroner er givet til projektet ”Bæredygtigt design i den globaliserede tøjindustri”, som blev afsluttet i 2016.
Ifølge dagbladet Information henvendte Clean Clothes Campaign sig selv til Udenrigsministeriet i juni, fordi der var ”opstået begrundet mistanke om uregelmæssigheder i bevillingen”, skriver avisen.
Der var taget nødvendige ledelsesmæssige tiltag til håndtering af sagen”, skriver Information.
Organisationens bestyrelsesformand, Magnus Nielsen, bekræfter sagen over for netavisen Altinget.
”Vi er stadig i gang med at danne os et overblik, men der er adskillige hundrede tusinde kroner, som vi ikke kan redegøre for,” siger han.