Annoncør: ADRA Denmark

Ansøgningsfrist: 09/06/2023

Job: ADRA Danmark søger en kommunikationschef med ansvar for engagement-, fundraising-, relations- og policyarbejde



I ADRA er vi drevet af troen på, at en bedre verden er mulig. Vi arbejder for en verden med social retfærdighed, medfølelse og håb. Hvis du deler denne overbevisning, er motiveret af vores værdier, brænder for at kommunikere, er i stand til at lede et team, kender til humanitært arbejde og har erfaring med engagement-, fundraising-, relations- og policyarbejde, så er du måske vores fremtidige kommunikationschef.

ADRA Danmark er en nødhjælps- og udviklingsorganisation, der er udsprunget af Adventistkirken. Vi er en dynamisk arbejdsplads med 21 ansatte og en omsætning på typisk 70-90 millioner DKK. I øjeblikket arbejder vi tæt sammen med syv ADRA-partnerkontorer i Afrika og Mellemøsten, hvor vi primært er involveret i humanitære programmer, men vi arbejder også med langsigtet udvikling. Vi er en del af det globale ADRA-netværk i 118 lande, og vores arbejde tager udgangspunkt i det kristne menneskesyn med næstekærlighed og respekt for det enkelte menneske i centrum.

Kommunikationsafdelingen består p.t. af fire medarbejdere. Du vil skulle lede afdelingen og samtidig bidrage til at skærpe ADRA Danmarks profil overfor såvel vores medlemmer, private bidragsydere og kirkelige bagland som overfor offentligheden generelt. Desuden er der i jobbet fokus på at opbygge relationer til fonde og virksomheder i Danmark i tæt samarbejde med programafdelingen.

Stillingen er med reference til ADRA Danmarks generalsekretær, og du indgår i ledelsesgruppen, som udover generalsekretæren består af HR & IT-chefen, økonomichefen og programchefen. I dette forum bidrager du til ADRA Danmarks løbende udvikling og koordinerer, diskuterer samt deler ledelsesspørgsmål og opdateringer fra din afdeling.


Hovedansvar:

  • Med empati, mod og ro lede afdelingens medarbejdere og sikre, at de trives og udvikler sig gennem en motiverende ledelsesstil
  • Fortsat udvikle og sikre gennemførelsen af ADRA Danmarks overordnede kommunikations- og fundraisingstrategi
  • Styrke og koordinere ADRA Danmarks fortalervirksomhed og policyarbejde, herunder udarbejde kronikker, debatindlæg, høringssvar og lign.
  • Styrke sammenhængen mellem programarbejdet i ADRA Danmarks samarbejdslande og kommunikations-/fundraisingarbejdet
  • Styrke ADRA Danmarks kommunikation, profilering og samarbejde med andre trosbaserede organisationer omkring temaet Religion & Udvikling
  • Koordinere afdelingens kommunikations- og fundraisingaktiviteter i samarbejde med medarbejderne.

Følgende vil blive vægtet i vurderingen:

  • Gode kommunikationsevner, skriftligt såvel som mundtligt – gerne på både dansk og engelsk
  • Evne til at tænke strategisk og til at lede, motivere, involvere og få et team til at fungere og lykkes
  • Evne til at navigere på flere niveauer og omsætte strategier og visioner til praksis
  • Relevant uddannelsesbaggrund
  • Kendskab til rettighedsbaseret nødhjælps- og udviklingsarbejde – gerne med felterfaring fra Afrika og/eller Mellemøsten
  • Stærke sociale kompetencer og en evne til at netværke
  • Kirkelig forankring og værdisæt
  • Evne til at engagere mennesker i trosbaserede og kirkelige sammenhænge.

ADRA Danmark tilbyder:

Vi kan tilbyde en professionel og dynamisk arbejdsplads med engagerede medarbejdere samt spændende og meningsfulde programmer. Arbejdsstedet er Nærum, Danmark. En del rejseaktivitet kan forekomme (evt.10% af arbejdstiden). Løn- og arbejdsvilkår følger ADRA Danmarks regler samt Finansministeriets lønskala.

Send en motiveret ansøgning vedlagt CV til [email protected].

Ansøgningsfrist: 9. juni 2023. Tiltrædelse snarest muligt. Ansættelsessamtaler vil blive gennemført i uge 24/25.

For yderligere information se ADRA Danmarks hjemmeside www.adra.dk eller kontakt generalsekretær Jens Vesterager på 3010 9815.


Ved at ansøge om et job i ADRA DK accepterer du at overholde vores politikker for forebyggelse af seksuel udnyttelse, misbrug og chikane samt beskyttelse af børn. I rekrutterings- og ansættelsesprocessen benytter vi os af en række procedurer og handlinger, herunder baggrundstjek, for at sikre beskyttelse af børn og sårbare mennesker og forebyggelse af misbrug.