Annoncør: Danske Handicaporganisationer

Ansøgningsfrist: 07/04/2025

Job: Teamleder til puljeforvaltning af internationale indsatser



Er du på udkig efter et job, hvor du kan kombinere din sans for struktur og proces med at arbejde for en meningsfuld sag? Danske Handicaporganisationer (DH) er på jagt efter en teamleder til at sikre professionel forvaltning af Handicappuljen – en del af DH’s Globale Handicapprogram.

I DH arbejder vi for at forbedre vilkårene for mennesker med handicap i Danmark og internationalt. Vores internationale samarbejde er finansieret af Udenrigsministeriet og fokuserer på at fremme rettigheder og inklusion af mennesker med handicap i verden omkring os. Det gør vi gennem egne partnerskaber, politisk fortalerarbejde og via Handicappuljen, hvor danske handicaporganisationer kan søge om bevillinger til at understøtte partnerskaber med søsterorganisationer i det Globale Syd samt i Ukraine og den øvrige del af EU’s østlige naboskabsregion.

Som teamleder for puljeteamet får du en nøglerolle i at udforme og opdatere retningslinjer og politikker, der sætter de overordnede rammer for indsatser under Handicappuljen, samt sikre god forvaltningspraksis og økonomistyring. Du får også overordnet ansvar for at understøtte Handicappuljens bevillingsudvalg og de tilknyttede bevillingskonsulenter. Samtidig får du en koordinerende rolle i forhold til at understøtte god rådgivning af ansøgende organisationer, styrket engagement blandt danske handicaporganisationer samt afholdelse af kurser og andre understøttende tiltag til medlemsorganisationer og sydpartnere.

Du bliver teamleder for et velfungerende team bestående af en puljeadministrator, en puljeforvalter, en ansvarlig for monitorering, evaluering og læring og tre rådgivere. Sidstnævnte varetager også øvrige opgaver i afdelingen.

Dine ansvarsområder

  • Planlægning og kvalitetssikring af puljeteamets aktiviteter og bindeled mellem økonomi- og programafdelingen.
  • Udforme og opdatere retningslinjer, politikker og standarder for økonomistyring samt sikre, at de stemmer overens med Udenrigsministeriets rammer og krav.
  • Sekretariatsbetjening af bevillingsudvalg og bestyrelse.
  • Udarbejde tværgående analyser, der bidrager til overblik, formidling og videreudvikling af puljen.
  • Sikre god og transparent forvaltning, så ansøgere oplever klare rammer og professionel rådgivning.
  • Sikre løbende finansielt overblik og planlægning af relevante tilsyn i samarbejde med afdelingens controller og rådgivere.
  • Bidrage til kurser og rådgivning, der understøtter danske og internationale partnere i at udvikle stærke projekter og programmer, herunder inden for god økonomistyring.

Du kan læse mere om DH’s internationale arbejde her.

Dine kvalifikationer

Du arbejder struktureret og effektivt og er god til at organisere opgaver og processer og selv tage fra. Du er initiativrig og samarbejdsorienteret og trives i et dynamisk miljø, hvor der løftes selvstændigt og i flok. Derudover har du:  

  • Solid erfaring med puljeforvaltning fra fx en NGO, en fond eller et ministerium, herunder inden for økonomiforvaltning og compliance i forhold til krav og politikker.
  • Stærke kompetencer inden for økonomistyring og kvalitetssikring af bevillingsøkonomi.
  • Relevant samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau.
  • Gode samarbejds- og kommunikationsevner og blik for at formidle til forskellige målgrupper. Du kan begå dig på dansk og engelsk på højt niveau og skriver præcist og velformuleret.
  • Relevant erfaring med internationalt udviklingssamarbejde fra fx et ministerium, NGO eller fond.

Vi tilbyder

  • Spændende, alsidige opgaver og stort selvstændigt ansvar.
  • Udviklingsmuligheder i en organisation, hvor der ikke er langt fra idé til handling.
  • Et godt arbejdsmiljø med ambitiøse og sjove kolleger, der værdsætter samarbejde og fællesskab.
  • Gode muligheder for hjemmearbejde og fleksibel arbejdstilrettelæggelse.
  • Rejseaktivitet i begrænset omfang.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt, men stillingen forventes indplaceret som chefkonsulent.

DH som arbejdsplads

Du vil indgå i Afdeling for Internationalt Samarbejde, der består af 10 engagerede medarbejdere. Afdelingen er en del af DH’s sekretariat med i alt 40 medarbejdere, der sammen arbejder for at gøre en forskel og skabe konkrete resultater for mennesker med handicap.

Som arbejdsplads værner vi om et velfungerende arbejdsmiljø og godt kollegaskab på tværs af organisationen, og vi ønsker at bidrage til en god balance mellem arbejds- og privatliv.

Vi arbejder i verdens mest tilgængelige kontorhus lige ved Høje Taastrup Station.

Ansøgningsproces

Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via nedenstående link senest mandag den 7. april. Vi afholder samtaler i uge 15 og uge 17. Kandidater, der går videre til 2. runde, vil gennemgå test. Forventet tiltrædelse 1. juni 2025.

Vi ønsker en arbejdsplads med plads til forskelle og mangfoldighed og opfordrer alle kvalificerede kandidater til at søge – uanset køn, alder, religion, handicap eller etnisk baggrund.

Vil du vide mere?

Kontakt international chef Line Brøgger Kjærgaard på tlf. 61718027/lbk@handicap.dk

ANSØG