Tid: 09/04/2018 16:30 til 09/04/2018 18:00

Sted: Mellemfolkeligt Samvirke, Fælledvej 12, 2200 København N

Arrangør: N/A

Organisationers forandring og fastholdelse af værdier

Det er umuligt at beskæftige sig med mennesker, samfund og demokratiske bevægelser uden at have et sæt af markante værdier og principper at tale ud fra. Men verden forandrer sig, og organisationer, virksomheder og partier er nødt til at følge med. Ikke mindst for at sikre sig indflydelse.

Men hvordan bevarer man genkendelighed, troværdighed og opfattelsen af kerneværdier i en nødvendig forandringsproces?

Oplægsholdere:

Rasmus Kjeldahl:

Direktør i Børns Vilkår siden 2013. Børns Vilkår har en lang historie baseret på et stærkt, børnefagligt fundament. Med Rasmus i spidsen er organisationen vokset betydeligt og rykket fra periferien af magten til at være en organisation med markant politisk indflydelse. I den proces har organisationen fastholdt sin børnefaglige ballast og historie. Tidligere var Rasmus gennem 12 år direktør i en af Danmarks største og mest indflydelsesrige interesseorganisationer, Forbrugerrådet. Og så har han været med til at stifte Danwatch, Dansk Initiativ for Etisk Handel samt klimatænketanken, Concito.

Henrik Larsen:

Har arbejdet som særlig rådgiver for forhenværende transportminister Pia Olsen Dyhr og forhenværende sundhedsminister Astrid Krag. Han var fra start til slut tæt på partiets forandringsproces fra støtteparti til koalitionspartner i den socialdemokratisk-ledede regering. I regeringstiden var Henrik bl.a. som pressechef med til at udtænke og videreudvikle SF’s forandringsstrategi. I dag er han selvstændig konsulent inden for public affairs.

Tim Whyte

Generalsekretær i Mellemfolkeligt Samvirke. Efter tre år i Bangladesh som vicedirektør i Save the Children vendte Tim Whyte tilbage til Danmark. Som det første efter sin tiltrædelse i 2016 gik han i gang med at udforme en ny strategi for organisationen. Strategien udstikker en helt ny retning for de kommende 5 års arbejde i Mellemfolkeligt Samvirke med ambitiøse mål for vækst og udvikling – men hvor kernen i organisationen skal fastholdes.

Læs mere på Facebook