A.P. Møller – Mærsk og Danske Spil vinder CSR Prisen 2016

16555405617_1838645731_o
Forfatter billede

A.P. Møller – Mærsk og Danske Spil vandt fredag eftermiddag priserne for Danmarks bedste CSR rapport. H.K.H. Kronprinsessen overrakte for tredje år i træk priserne til vinderne af FSR – danske revisorers CSR Pris.

”A.P. Møller – Mærsk sætter et stort aftryk i samfundet – også socialt og miljømæssigt. Effekten af dette, og hvordan det påvirker forretningen giver rapporten et i særklasse forståeligt og balanceret overblik over. Hos Danske Spil er en af rapportens styrker dens ærlighed i forhold til de dilemmaer, som er forbundet med kerneaktiviteten, eksempelvis ludomani,” begrunder formand for FSR – danske revisorers CSR-udvalg og formand for dommerpanelet, Birgitte Mogensen. 

Claus V. Hemmingsen, CEO for Maersk Drilling, formand for A.P. Møller – Mærsks Sustainability Council og medlem af virksomhedens Executive Board modtog på vegne af A.P. Møller – Mærsk CSR Prisen 2016 for store virksomheder.

”Vi glæder os over endnu engang at modtage anerkendelse for vores arbejde med CSR og bæredygtighed i A.P. Møller – Mærsk. I vores rapport lægger vi vægt på at fortælle åbent og ærligt om vores økonomiske, miljømæssige og sociale påvirkninger på samfundet – både positive og negative. Det skaber tillid, og det holder os op på at forbedre vores indsats. CSR er for os en integreret del af den måde, vi driver vores forretning på, og vi bestræber os på at bruge vores kernekompetencer til at løse samfundsmæssige udfordringer, på en måde der gavner os og det samfund, vi er en del af,” siger Claus V. Hemmingsen.

H. C. Madsen, adm. direktør, Danske Spil, modtog på vegne Danske Spil CSR Prisen 2016 for mellemstore virksomheder.

”Vi er meget glade og stolte over at modtage denne anerkendelse. Ansvarlighed er en af Danske Spils værdier, og det har derfor igennem de seneste år været vores klare mål som statsejet selskab at sætte nye standarder for CSR i spillebranchen. Vi har arbejdet struktureret og målrettet med implementering af de tiltag, som vi har videnskabelig belæg for, har effekt. CSR-rapporteringen har for os været altafgørende, idet vi tror på, at åbenhed og ærlighed – også om de sårbare temaer – skaber de bedste rammer for en effektfuld CSR-indsats, der ikke blot er til glæde, men reelt til gavn for de fleste. Arbejdet med rapporten har ikke blot drevet CSR-arbejdet i hverdagen, men har også skabt fokus og engagement på tværs af organisationen,” siger H. C. Madsen.

Læs pressemeddelelsen i sin helhed her